برگزاری اختتامیه جشنواره «حبیب» در رشت / 512 اثر ارسال شد
کد خبر: 4040867
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

برگزاری اختتامیه جشنواره «حبیب» در رشت / 512 اثر ارسال شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، بهترین روش در جهاد تبیین را بهره مندی از مهارت های هنری و رسانه ای برای انتقال پیام ها دانست و گفت: اختتامیه دومین جشنواره استانی «حبیب» را 19 اسفند 1400 در تالار مرکزی رشت برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امروز، 15 اسفند در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی «حبیب» در گیلان، آظهار کرد: مهمترین بعد در عرصه جنگ حق و باطل از دیرباز، جنگ رسانه ای و جنگ روایت ها بوده است.

وی با اشاره به مقابله حضرت امیرالمومنین علی(ع) با اضلاع سه گانه کفر و نفاق یعنی زر و زور و تزویر، تصریح کرد: خطاب قرار دادن «عمار» توسط مولای متقیان، حکایت از ضرورت جهاد تبیین برای تحقق آرمان الهی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه در دوره آخرالزمان نیز جبهه حق در مواجهه با جبهه باطل حتما باید جهاد تبیین را جدی بگیرد، عنوان کرد: امروز در جنگ پیچیده رسانه ای و جنگ عظیم روایت ها قرار داریم و لذا دستگاه های دجال صفت رسانه ای جبهه باطل و صهیونیسم بین المللی و نظام سلطه برای یاس آفرینی و ناامید کردن مردم ایران و به طور عام امت اسلام و مستضعفین جهان، سامانه رسانه ای گسترده، پیچیده و قدرتمند خویش را برای خاموش کردن ندای حق خواهی بشری با هدف جلوگیری از ظهور حکومت جهانی و الهی مهدی موجود موعود فراهم کرده اند.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به ضرورت حرکت های رسانه ای و سامان دادن جبهه رسانه ای اهل ایمان، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در لبیک گویی به ندای نائب امام زمان مبنی بر لزوم رویش آوینی هایی برای روایت حماسه مجاهدت های نهادهای مردمی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا و مواسات ملت ایران، جشنواره تولیدات رسانه ای تشکل های مردمی دینی را به نام نامی شخصیت مومن و رسانه ای سوره یاسین یعنی «حبیب نجار» و به نام نامی یار و یاور رسانه ای و مجاهد عرصه جهاد تبیین لشکر امام حسین(ع) یعنی «حبیب ابن مظاهر» در یک اقدام ابتکاری از دو سال پیش کلید زد.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره استانی «حبیب» اسفند سال گذشته با حضور 137 تشکل مردمی دینی در محورهای محرم و صفر، اربعین، مواسات و مواجهه با ویروس منحوس کرونا برگزار شد، گفت: بهترین روش در جهاد تبیین، بهره مندی از مهارت های هنری و رسانه ای برای انتقال پیام هاست و لذا اختتامیه دومین جشنواره استانی «حبیب» را 19 اسفند 1400 در تالار مرکزی رشت برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان را از سخنرانان این مراسم دانست و یادآور شد: حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که خود از علمداران جهاد تبیین در حوزه رسانه است، میهمان ویژه مراسم اختتامیه خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی، از ارسال 512 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی «حبیب» خبر داد و اظهار کرد: این آثار از سوی 175 تشکل و مجموعه مردمی دینی ارسال شده که نشان دهنده رشد 30 درصدی در ارسال آثار نسبت به جشنواره دوم است.

وی خانواده، فرزندآوری و جمعیت را یکی از اولویت های گفتمانی سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان دانست و بیان کرد: امسال یکی از محورهای مهم جشنواره «حبیب» جمعیت و خانواده بوده و لذا علاوه بر تشکل های مردمی دینی، 34 نفر از فعالان رسانه ای استان نسبت به ارسال اثر در این حوزه مهم اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی، تولید آثار با موضوع جمعیت و خانواده و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد و امامان محله را از محورهای اصلی جشنواره امسال دانست و اضافه کرد: در هر چهار محور از نفرات اول تا سوم تقدیر خواهیم کرد؛ البته آثار برتر به صورت شهرستانی نیز مورد تقدیر قرار می گیرند تا در داوری ها حق شرکت کنندگان شهرستانی که با امکانات کمتر وارد عرصه رقابت شده اند، مراعات شود.

وی یکی دیگر از ویژگی های جشنواره امسال را فراگیری متوازن شرکت کنندگان و تشکل های مردمی دینی سراسر استان دانست و عنوان کرد: تعداد تشکل های مردمی دینی برخی از شهرستان ها نسبت به جمعیت آنها از مرکز استان بیشتر بوده که حکایت از جنب و جوش رسانه ای دارد.

حجت الاسلام مهدوی، همچنین از حضور پررنگ هنرمندان در محور مهم جمعیت و خانواده خبر داد و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد به ایفای نقش ستادی و راهبری خود در زیست بوم فرهنگی گیلان بپردازد و امید داریم که با برگزاری جشنواره هایی همچون «حبیب» یک جنبش و جوشش رسانه ای ناظر به موضوعات مهم و اولویتدار فرهنگی و اجتماعی استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جشنواره «حبیب» سامان دهنده جهاد تبیین در بین تشکل های دینی و فعالان رسانه ای گیلان است، گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره دوم به صورت ویژه از شاعر گیلانی نوحه «من ایران و تو عراقی، چه فراقی» و یکی از پیشکسوتان رسانه ای جنگ روایت ها قدردانی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، حوادث ایجاد شده در اوکراین و پوشش رسانه ای آن را نمونه ای از جنگ روایت ها توسط جبهه باطل دانست و تصریح کرد: در جنگ روایت ها شاهد تفاوت بین مردم مظلوم یمن و رهبر ضد صهیونیسم آنان با مردم کشوری که یک رئیس جمهور مخملی دارد، هستیم.

وی مردم اوکراین را قربانی رئیس جمهور سلبریتی این کشور که دست نشانده نظام جنایت پیشه غرب است معرفی کرد و یادآور شد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، ما با هیچ جنگی موافق نیستیم، اما اگر این جنگ و بحران را ریشه یابی کنیم، به نظام سلطه و صهیونیسم جهانی خواهیم رسید؛ چراکه ناتوی جنایت پیشه می خواهد دایره سلطه خویش را گسترده کند.

انتهای پیام
captcha