رونمایی از مرحله نخست سامانه اطلس مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4043565
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
در آخرین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری قرآنی انجام شد؛

رونمایی از مرحله نخست سامانه اطلس مؤسسات قرآنی

طی آخرین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سال 1400، ضمن رونمایی از مرحله نخست سامانه اطلس، نامه استعفای مرتضی طلایی از ریاست هیئت مدیره اتحادیه کشوری مطرح و ابعاد مختلف آن از سوی اعضا بررسی شد، اما به تصویب نرسید.

اتحادیه کشوری قرآنیبه گزارش ایکنا، بیست و سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و آخرین جلسه هیئت مدیره در سال 1400 روز گذشته، 24 اسفندماه به میزبانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه که با حضور علیرضا معاف، معاونت قرآن و عترت ارشاد همراه بود، اعضای هیئت مدیره ایده‌ها و پیشنهادات ارتقای فعالیت‌های قرآنی در وزارت ارشاد و در حیطه مؤسسات قرآنی را ارائه دادند و معاونت قرآن و عترت ارشاد نیز مباحث خوبی را در خصوص تعامل هر چه بیشتر با اتحادیه‌ها، چه اتحادیه کشوری و چه اتحادیه‌های استانی ارائه کردند.

سپس گزارشی از فعالیت‌های یک ماه اتحادیه از سوی محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه ارائه شد. طی این جلسه نیز نامه استعفای مرتضی طلایی از ریاست هیئت مدیره اتحادیه کشوری مطرح شد که ابعاد مختلف آن از سوی اعضای هیئت مدیره مورد بررسی قرار گرفت اما به تصویب نرسید.

طی این جلسه نیز درباره کلیات برنامه‌های سال 1401 و رویکردهایی که در این زمینه باید اتخاذ شود، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین طی این جلسه مرحله اول سامانه اطلس مؤسسات قرآنی با حضور معاون قرآن و عترت رونمایی شد و مرحله بعدی آن در ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد. مرحله دوم این اطلس شامل افزودن خانه‌های قرآن و عترت شهری و روستایی و مؤسسات جامانده یا دارای اطلاعات ناکافی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اپلیکیشن اطلس مؤسسات قرآنی می‌توانند به کافه‌بازار مراجعه و با جستجوی این اطلس، برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنند.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه درباره حضور اتحادیه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود که در این زمینه نظرات احصا و مقرر شد تا در این زمینه اتحادیه با قوت ورود پیدا کند.

انتهای پیام
captcha