توجه به مشکلات اقتصادی همچنان در اولویت اول است
کد خبر: 4044942
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
امام جمعه چرام:

توجه به مشکلات اقتصادی همچنان در اولویت اول است

امام جمعه چرام گفت: توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی کماکان در اولویت اول شعار سال‌ها توسط مقام معظم رهبری قرار دارد.

حجت‌الاسلام سیدنوراله افشار، امام جمعه چرام

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنوراله افشار، امام جمعه چرام امروز، پنجم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار کرد: نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب اسلامی اکنون به ‌یک امر تاثیرگذار تبدیل شده است.

وی افزود: اکنون حدود سه دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به‌ ملت ایران، افق‌های پیش رو در سال جدید را برای مسئولان و مردم در قالب نامگذاری آن ‌سال رهنمون می‌شوند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: بیشترین هدف این نامگذاری‌ها، توجه به‌مردم و نگاه ویژه به‌مشکلات جامعه بوده است که مقام معظم رهبری با عنایت به ‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند. در یک دهه اخیر مسائل مربوط به ‌امور کلان و خُرد اقتصادی بیشترین فراوانی را در میان نامگذاری‌های سالیانه از سوی مقام معظم رهبری داشته است.

حجت‌الاسلام افشار درخصوص چیستی و چرایی نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب، تصریح کرد: به نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب، با چند نگاه می‌توان نگریست: اول- نام‌گذاری سال‌ها به‌ مثابه گفتمان‌سازی است. دوم- نام‌گذاری سال‌ها به‌مثابه فرهنگ‌سازی است.در فرهنگ‌سازی به‌نوعی یک آرمان و خواسته باید تبدیل به‌هنجار و ارزش شود به‌گونه‌ای که فقدان یا ضعف آن ناهنجار و منفور تلقی شود.

وی ابراز کرد: این نام‌گذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و بخصوص مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک به‌حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی یافرهنگ‌سازی یاجریان‌سازی نقش ایفا کنند. طبیعی است پس از مسئولان اجرایی مخاطب اول این مطالبات نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون هستند.

امام جمعه چرام عنوان کرد: اگرچه در منظومه فکری و مدیریتی رهبر انقلاب اسلامی، که برخاسته از مفاهیم و معارف اسلامی و قرآنی و روایی است؛ فرهنگ، اصل و اساس و زیربنا است لکن به‌خاطر ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه که عمدتا به‌خاطر غفلت یا کم‌توجهی مسئولان است، مشکلات اقتصادی و معیشتی کماکان در اولویت اول قرار دارد.

حجت‌الاسلام افشار با اشاره به سفر استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران کل به مناطق کمتر توسعه یافته چرام، گفت: واقعاً حضور در بین مردم ولو برای دولتمردان خسته‌کننده است، این کار سختی است، کار آسانی نیست امّا بسیار مؤثّر است، بسیار خوب است و این ادامه پیدا کند. ثانیاً به وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود عمل بشود؛ باید در موعد خود به این وعده‌ها عمل بشود که مردم بدانند جدّیّت هست.

انتهای پیام
captcha