واکنش گروه‌های مقاومت‌ به شهادت دو فلسطینی در اردوگاه جنین
کد خبر: 4045861
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

واکنش گروه‌های مقاومت‌ به شهادت دو فلسطینی در اردوگاه جنین

در پی هجوم نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن 5 تن دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین با محکومیت این اقدامات بر تداوم مقاومت و آماده‌باش کامل برای مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در پی هجوم نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند. حال دو تن از زخمیان وخیم گزارش شده است.

منابع فلسطینی گزارش داده‌اند: یگان‌های تقویت شده ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهر جنین و اردوگاه آن یورش بردند که این امر منجر به درگیری شدید بین جوانان و نیروهای اشغالگر شد که طی آن هفت غیرنظامی هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفتند.  

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: 3 مجروح با جراحت جزئی به بیمارستان ابن‌سینا در این شهر و 3 مجروح گه مورد اصابت گلوله جنگی قرارگرفته‌اند، به  بیمارستان دولتی جنین اعزام شده است.

این وزارتخانه اشاره کرد: گاز اشک‌آور پرتاب شده توسط نیروهای اشغالگر در مجاورت بیمارستان دولتی جنین وارد بخش اورژانس شده و کار در بیمارستان را مختل کرده است. دو شهید این حملات، سناد ابو عطیه 17 ساله و  السعدی 23 ساله بوده اند.

اعلام آماده‌باش به سرایا القدس  

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای از بسیج عمومی سرایا  القدس در تمامی نقاط استقرار خود با توجه به هجوم ارتش دشمن صهیونیستی به اردوگاه جنین خبر داد.

سرایا قدس _ تیپ جنین نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب جنایتی که با هجوم یگان‌های ویژه صهیونیستی با حمایت صدها سرباز اشغالگر صورت گرفت، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دستگیری شماری از مجاهدان ما را داشت، اما به لطف خداوند متعال شکست خورد.  

در ادامه این بیانیه آمده است: مجاهدین ما در خیابان‌های اردوگاه جنین با تمام شهامت و دلاوری خود  با نیروهای اشغالگر مقابله می‌کنند. ما در برابر مردم خود عهد کرده‌ایم که همواره در راه جهاد و مقاومت ثبات قدم باشیم و در این راه یا پیروز شده و یا به شهادت برسیم.  

واکنش حماس به حوادث امروز

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز  ضمن گرامیداشت شهدای قهرمان صبح امروز در جنین، برای مجروحان حادثه نیز طلب شفای عاجل رفت.

حماس همچنین  عملیات استشهادی امروز در بیت لحم و رشادت قهرمانانه جوانان فلسطینی در مقابله با هجوم نیروهای اشغالگر در جنین را نیز ستود.   

حماس با تأکید بر اینکه پاسخ به این جنایت شنیع صهیونیست‌ها تشدید مقاومت و رویارویی با اشغالگران و شهرک‌نشینان، تأکید کرد: دشمن بداند که خون مردم ما به هدر نخواهد رفت و حماس با مقاومت و مبارزه از ملت فلسطین محافظت خواهد کرد.  

در ادامه بیانیه آمده است: جنایت‌های پیاپی صهیونیست‌ها  حاکی از انفجاری همه‌جانبه است که پیامدهای آن برای اشغالگران بسیار سنگین و دردناک خواهد بود، قطار آزادسازی با تلاش‌های مقاومت به راه افتاده است و متوقف نخواهد شد.  

در بیانیه همچنین آمده است: با استقبال از ماه مبارک رمضان، ماه جهاد و شهادت و پیروزی، دست دلاوران خود را در همه شهرها و اردوگاه‌ها و در رأس آن‌ها شهر قدس را می‌فشاریم و  بر تداوم مقابله با اشغال و شهرک‌نشینان آن با بهره‌گیری از تمام ابزارهای موجود تا آزادی کامل سرزمین خود و بازگشت به آن تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha