تهدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و واکنش حماس
کد خبر: 4049037
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
با تحولات فلسطین؛

تهدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و واکنش حماس

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تهدید به استفاده بی قید و شرط از زور علیه فلسطینی‌ها تصمیم دارد نیروهای جدید مستقر کند، از سویی حماس تصریح کرده است: بیمی از تهدیدهای رژیم صهیونیستی ندارد.

تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده بیشتر از زور علیه مردم فلسطین و واکنش حماس

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهر قدس اشغالی در ایام تعطیلات یهودی شاهد وضع محدودیت‌هایی از سوی نظامیان اشغالگر برای فلسطینیان است که معمولاً شامل بستن خیابان‌ها، شهرک‌ها و ورودی‌های شهر و برپایی ایست‌های بازرسی نظامی می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با اعتراضات اخیر تصمیم گرفته نیروهای بیشتری را در مناطق پرتنش با فلسطینیان در کرانه باختری مستقر کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند:  ارتش این رژیم علاوه بر افزایش نیروهای خود در مناطق پرتنش در کرانه باختری و استقرار دو گردان اضافی، تصمیم دارد نیروهای مهندسی و ماشین‌آلات سنگین را نیز در این منطقه به منظور بازسازی قسمت‌های تخریب شده دیوار حائل مستقر کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی چند روز پیش از ساخت دو قسمت دیگر از دیوار نژادپرستانه در شمال کرانه باختری به منظور جلوگیری از نفوذ مبارزان فلسطینی به اراضی اشغالی به منظور اجرای عملیات‌های استشهادی خبر داد.

بنا بر اعتراف رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، رعد حازم، مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو از طریق شکاف ایجاد شده در دیوار حائل در شمال کرانه باختری، توانسته بود خود را به اراضی اشغالی و تل‌آویو برساند.

تهدید رژیم صهیونیستی برای استفاده بیشتر از قدرت نظامی علیه مردم فلسطین و واکنش حماس

 از سویی با بالا گرفتن تنش‌ها و فراگیر شدن وحشت در میان مقامات رژیم صهیونیستی وزیر جنگ این رژیم تهدید کرد که ارتش این رژیم هیچ محدودیتی در استفاده از قدرت علیه فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بنی گانتز تصریح کرد: تنها چیزی که میزان استفاده از زور و قدرت علیه فلسطینیان را مشخص می‌کند، نیاز عملیاتی است.

گانتز با اشاره به عملیات‌های اخیر علیه فلسطینیان و بازداشت ده‌ها نفر در اراضی اشغالی برای خنثی کردن عملیات‌های مقاومتی، عنوان کرد که شمار زیادی از نیروهای ارتش در مناطق مختلف کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با فلسطینیان مستقر شدند.

وی همچنین اعلام کرد: به زودی کار ساخت دو دیوار امنیتی جدید در مرزهای شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد.

بنی گانتز تصریح کرد: ارتش برای حمایت از پلیس نیروهای بیشتری در اراضی اشغالی مستقر خواهد کرد.

از سویی سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به این اظهارات تأکید کرد: اظهارات بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص اینکه ارتش آماده درگیری در تمامی جبهه‌ها است، هرگز ملت فلسطین را نمی‌ترساند و موجب توقف مبارزات مشروع آنان علیه اشغالگران نخواهد شد.

حازم قاسم تأکید کرد: این تهدیدات موجب توقف همکاری و همبستگی بین جبهه‌های مختلف فلسطینی نخواهد شد.

وی اظهار داشت که خیزش و مبارزه فلسطینیان تا تحقق اهداف بزرگ یعنی آزادی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود ادامه خواهد داشت.

تداوم اقدامات تجاوزکارانه علیه مسجدالاقصی

مقامات رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه حکمی را به شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی تسلیم کردند که وی را از ارتباط با شخصیت‌هایی از فلسطین اشغالی منع می‌کند.

به گفته شیخ صبری، وکیل وی حکمی نظامی را از سوی مقامات رژیم صهیونیستی دریافت کرده که  حاکی از منع ارتباط وی با هشت شخصیت فلسطینی از قبیل  شیخ رائد صلاح و کمال الخطیب از اعضای جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 1948 است.  

صبری با اشاره به اینکه هدف از این تصمیم کاهش فعالیت وی و قطع ارتباط بین اراضی اشغالی 1948 و بیت‌المقدس است، آن را تصمیمی «غیرعادلانه، غیرقابل توجیه و غیر متمدنانه» توصیف کرد و تأکید کرد: هیچ کشوری در جهان جز رژیم صهیونیستی وجود ندارد که از این سیاست‌ها پیروی کند.  

در واکنش به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، وزارت اوقاف و امور دینی غزه از مردم قدس و فلسطینیان در کرانه باختری و فلسطین اشغالی خواست تا در طول ایام ماه مبارک رمضان به صورت گسترده در مسجدالاقصی حضور یابند تا از این راه با  هجوم مستمر شهرک‌نشینان صهیونیست  به مسجدالاقصی و تلاش‌های آن‌ها برای قربانی کردن در صحن این مسجد مقدس، مقابله کنند

وزارت اوقاف قدس با بیان اینکه چنین اقداماتی به معنی تحریک احساسات اعراب و مسلمانان است، از مردم فلسطین در داخل و خارج از کشور خواست تا با انجام فعالیت‌های گسترده از مردم قدس اشغالی و کرانه باختری حمایت کنند.  

انتهای پیام
captcha