رژیم صهیونیستی مسئول کامل تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی است
کد خبر: 4050263
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
وزارت خارجه اردن:

رژیم صهیونیستی مسئول کامل تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی است

وزارت امور خارجه اردن با هشدار نسبت به اقدامات مستمر رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجدالاقصی، مسئولیت کامل تشدید تنش‌ها در این مکان مقدس مسلمانان را بر عهده این رژیم دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، هیثم ابوالفول، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن، با محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، این اقدامات را نقض آشکار و خطرناک قوانین بین‌المللی توصیف کرده است.

سخنگوی رسمی این وزارتخانه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب جدی این تشدید تنش را بر عهده دارد.

به گفته وی، این اقدامات، تمام تلاش‌های انجام شده برای حفظ آرامش همه جانبه و جلوگیری از تشدید خشونت را تهدید و تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه اردن بر لزوم پذیرفتن مسئولیت‌های جامعه بین‌المللی و اقدام فوری برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف این اقدامات تأکید کرد.

این وزارتخانه همچنین یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و بیرون بردن اجباری نمازگزاران از آن و همچنین اجازه ورود شهرک‌نشینان افراطی با حمایت نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد را محکوم کرد.

سخنگوی رسمی این وزارتخانه تأکید کرد: تمام مسجدالاقصی عبادتگاه خاص مسلمانان بوده و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی در اردن، مرجع قانونی با صلاحیت انحصاری برای مدیریت تمام امور مسجد و سازماندهی ورود به آن است.

ابوالفول با رد اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی بر اینکه نظامیان این رژیم، اجازه بازدید غیرمسلمانان از مسجد را دارند، تأکید کرد: سازمان‌دهی این بازدیدها با توجه به شرایط تاریخی موجود، حق انحصاری اداره اوقاف اردن است.

وی افزود: وزارت امور خارجه اردن برای پیشگیری از تشدیدها از جانب رژیم صهیونیستی همچنان به تماس‌های مداوم خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه می‌دهد؛ این وزارتخانه همچنین نسبت به پیامدهای تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی و خشونت بیشتر هشدار داد.

انتهای پیام
captcha