تکبیر کودکان و زنان فلسطین برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم
کد خبر: 4062075
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

تکبیر کودکان و زنان فلسطین برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

زنان و کودکان متحصن در مسجدالاقصی با سر دادن الله اکبر از یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان مقدس جلوگیری کردند؛ در همین حال حماس در پنجاه و پنجمین سالروز اشغال قدس شرقی، خواستار مقاومت فراگیر برای آزادی تمامی سرزمین فلسطین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سایه سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی و رژیم‌های مرتجع عربی پایانی ندارد.

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز یکشنبه با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی بنابه دعوت سازمان‌های «معبد کذایی» و به مناسبت «شفوعوت» عید (نزول تورات) که همزمان با پنجاه و پنجمین سالروز اشغال بخش شرقی قدس است، صورت گرفت.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی همزمان با فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی، خواستار عزیمت فلسطینیان به سمت قبله نخست مسلمانان و اعتکاف در آنجا برای مقابله با هتک حرمت اشغالگران شدند.

ویدیویی از صحن مسجدالاقصی، کودکان و بانوانی را نشان می‌دهد که با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار الله اکبر سر می‌دهند.

 

تکبیر کودکان و زنان فلسطینی در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

حماس: مقاومت فراگیر تنها راه آزادی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز یکشنبه به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز اشغال قدس شرقی تأکید کرد: مقاومت فراگیر تنها راه بازپس‌گیری حقوق و آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین است.

در روز 5 ژوئن 1967 جنگی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن آغاز شد که تا 10 ژوئن 1967 ادامه داشت و به جنگ  شش روزه معروف شد.

در این جنگ رژیم صهیونیستی توانست بخش‌های وسیعی از اراضی عربی از جمله بلندی‌های جولان سوریه، صحرای سینا در مصر و کرانه باختری، قدس شرقی و باریکه غزه را اشغال کند. اشغال این مناطق موجب تشدید عملیات شهرک‌سازی رژیم اشغالگر و مهاجرت هرچه بیشتر یهودیان به اراضی اشغالی شد.

تکبیر کودکان و زنان فلسطینی در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

این جنبش خواستار تحقق وحدت ملی فلسطین و اتخاذ یک برنامه مبارزاتی جامع به منظور حفاظت از حقوق و دفاع از اصول و مقدسات فلسطین شد و گفت: هر تلاشی برای احیای روند مذاکره با دشمن بیهوده است و صاحبان آن نتیجه‌ای جز نومیدی و شکست نخواهند داشت.

حماس با بیان اینکه رژیم وحشی اسرائیل پس از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین در معرض نابودی است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی نسبت به آینده خود تردید دارد؛ شهرک‌نشینان صهیونیست از ملت ما در بیت المقدس و دیگر مناطق فلسطین به وحشت افتاده‌اند و از عملیات‌های مقاومتی جوانان انقلابی در مناطق اشغالی 48 و سراسر کرانه باختری هراس دارند.

این جنبش تأکید کرد: مقاومت توانسته افسار اشغالگران را کشیده و معادله مناقشه با دشمن را دگرگون کند.

یورش صهیونیست‌ها به جنین

نظامیان رژیم اشغالگر سحرگاه امروز یکشنبه به شهر جنین و اردوگاه آن و چند شهرک و روستای این استان واقع در کرانه باختری یورش بردند.

تکبیر کودکان و زنان فلسطینی در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

منابع امنیتی و محلی فلسطین اعلام کردند که نظامیان اشغالگر با چندین دستگاه خودروی زرهی وارد خیابان‌های شهر و اردوگاه جنین شدند؛ آنها پس از جستجوی خانه به خانه برای تعقیب تعدادی از جوانان، با مقاومت اهالی روبرو شده و درگیری رخ داده است.

روستاهای الطیبه، عانین، زبوبا و شهرک‌های السیله الحربیه و الیامون در غرب شهر جنین نیز صحنه یورش صهیونیست‌ها بود که به درگیری منجر شد.

وخامت حال 2 اسیر فلسطینی

خلیل عواوده و رائد ریان، دو اسیر فلسطینی به ترتیب از سه و دو ماه پیش تاکنون در اعتراض به بازداشت اداری در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

قدوره فارس، رئیس باشگاه اسرای فلسطینی گفت: حال این دو اسیر فلسطینی بسیار وخیم است و تاکنون سابقه نداشته که رژیم اشغالگر هیچ اسیر اعتصاب کننده‌ای را با گذشت پنجاه روز از اعتصاب غذا، در زندان نگاه دارد.

تکبیر کودکان و زنان فلسطینی در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

خلیل عواوده اهل شهرک اذنا در الخلیل از 94 روز پیش و رائد ریان از شهرک بیت دقو در قدس از 59 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.

راهپیمایی پرچم دختران حافظ قرآن در غزه

صدها نفر از بانوان حافظ قرآن کریم در غزه دیروز شنبه در واکنش به راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها با در دست داشتن پرچم فلسطین و نسخه‌هایی از قرآن کریم، به این راهپیمایی واکنش نشان دادند.

این مراسم اعتراضی به همت شعبه بانوان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) برگزار شد.

تکبیر کودکان و زنان فلسطین برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها + فیلم

در این مراسم بر حمایت ساکنان نوار غزه از مسجد الاقصی و بیت المقدس در برابر حملات رژیم صهیونیستی تأکید شد.

 

 

انتهای پیام
captcha