وجود ۱۵۴۰ جانباز شیمیایی در سردشت
کد خبر: 4065570
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

وجود ۱۵۴۰ جانباز شیمیایی در سردشت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سردشت ۱۲۰ شهید و هزار و ۵۴۰ نفر جانباز شیمیایی دارد گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر مدعی جانبازی درخواست بررسی در کمیسیون دادند.

مهدی فعال، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی،‌روز گذشته، 30 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سردشت 120 شهید و هزار و 540 نفر جانباز شیمیایی دارد و کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت در سال گذشته بیش از 25 هزار خدمت انجام داده و تاکنون 15 جلسه کمیسیون پزشکی برگزار کرده و بیش از 13 هزار نفر مدعی و درخواست بررسی در کمیسیون دادند.

وی افزود: در حال حاضر برای هزار و 560 نفر پرونده فعال در حوزه بمباران شیمیایی سردشت تشکیل شده است و یک سوم ایثارگران استان متعلق به شهرستان ارومیه، خوی و در در حوزه ایثارگران شهرستان سردشت است.

فعال بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری هزار و 762 نامه در حوزه ایثارگری از طرف مردم ارسال شده و در حال پیگیری است و 54 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و به صورت کلی سالانه حدود 240 میلیارد تومان خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 130 هزار نفر جامعه شهدا و ایثارگران استان ثبت شده که از این تعداد 10 هزار و 200 نفر شهید، 19 هزار و 800 نفر جانباز و دو هزار و 50 نفر آزاده هستند و در سطح استان 91 روحانی شهید، 91 دانشجوی شهید و 700 دانش‌آموز شهید وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: 350 نفر جانباز بالای 75 درصد در استان وجود دارد و در آمار فرزندان شهدا رتبه سوم و آمار ایثارگری رتبه هفتم کشور را دارد و برای 12 هزار و 500 نفر فرزند شهید پرونده اشتغال تنظیم شده است.

انتهای پیام
captcha