تل‌آویو ناکام در برابر عملیات‌ مقاومت در تقلای تأمین امنیت سفر بایدن است
کد خبر: 4069893
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

تل‌آویو ناکام در برابر عملیات‌ مقاومت در تقلای تأمین امنیت سفر بایدن است

رژیم صهیونیستی که با تشدید عملیات‌ مقاومتی فلسطینیان در بحران امنیتی به سر می‌برد و برای تأمین امنیت خود به آمریکا متوسل شده حالا برای سفر جو بایدن به منطقه هزاران نیروی خود را به خدمت گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، پلیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از آغاز عملیات امنیتی برای مهیا کردن زمینه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال تکمیل مقدمات سفر بایدن به اسرائیل در چهارشنبه آینده است و از بعد از ظهر چهارشنبه و در جریان سفر رسمی بایدن به سرزمین‌های اشغالی که از 13 تا 15 جولای (22 تا 25 تیر)خواهد بود، بیش از 16هزار افسر پلیس، نیروهای گارد مرزی و نیروهای داوطلب با هدف تأمین امنیت ، حفظ نظم عمومی و راهنمایی عبور و مرورها مستقر خواهند شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات سپر آبی ۳ یک عملیات پیچیده و کامل است که پلیس اسرائیل آن را اجرا خواهد کرد که تمرکز آن بر چند منطقه به ویژه فرودگاه بن گورین در تل‌آویو، قدس و محورهای منتهی به آن است.

پلیس رژیم صهیونیستی گفته است که اخیرا تمرین‌هایی انجام داده است که در آن همراهی و تأمین امنیت کاروان خودرویی رئیس جمهور آمریکا و هیأت همراه آن شبیه‌سازی شده بود .

کاخ سفید اعلام کرده است که بایدن برای نخستین بار از زمانی که رئیس جمهور آمریکا شده(اوایل ۲۰۲۱)، طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲-۲۵ تیر) به سرزمین های اشغالی، سرزمین‌های فلسطینی و عربستان سعودی سفر می‌کند.  

بایدن قرار است در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به اضافه مصر، عراق و اردن که در جده برگزار خواهد شد، شرکت کند.

به اذعان رسانه‌های عبری، ماهیت سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه هموار کردن راه برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.

در همین حال امیدواری‌های رژیم صهیونیستی به سفر بایدن به موضوع تقلا برای کاهش عملیات‌ مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی هم مرتبط است.

تلاش واشنگتن برای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی هدف و دغدغه  کاخ‌سفید است. حمایت سنتی واشنگتن از تل‌آویو بر مبنای دو راهبرد مهم در منطقه غرب‌آسیا، یکی تحکیم موقعیت متحدان و دیگری مسئولیت تاریخی آمریکا در قبال صهیونیسم سیاسی شکل گرفته و تاکنون نیز تداوم یافته است.

رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن امنیت سلب‌شده و ثبات از دست‌رفته‌ خود به سفر بایدن چشم دوخته است.

انتهای پیام
captcha