«ایثار اجتماعی» نیاز جامعه امروز است
کد خبر: 4072093
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

«ایثار اجتماعی» نیاز جامعه امروز است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: امروزه در جامعه‌ای قرار داریم که از مباحث ایثارگری فاصله گرفته‌ایم و اکنون بیش از پیش‌ نیاز است به مسائلی همچون مجاهدت، از خود گذشتگی و ایثار اجتماعی پرداخته شود.

حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در آیین افتتاحیه همایش نویسندگان نوقلم استان‌های قزوین، تهران، البرز، همدان، گیلان، قم و شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسئولان کشوری و استانی ۲۹ تیر در مجموعه توانبخشی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هنر همانند شمشیر برنده‌ای است که خروجی آن می‌تواند بهتر از گفتار باشد زیرا مخاطبان بیشتری دارد؛ در همین رابطه پرداختن به ادبیات دفاع مقدس یکی از مهمترین خاستگاه‌های نشر ارزش ایثارگری و حمایت از نوقلمان جوان در حوزه دفاع مقدس است.

وی افزود: امروزه در جامعه‌ای قرار داریم که از مباحث ایثارگری فاصله گرفته‌ایم و اکنون بیش از پیش‌ نیاز است به مسائلی همچون مجاهدت، از خود گذشتگی و ایثار اجتماعی پرداخته شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نوقلمان انقلابی به نویسندگان متعهدی تبدیل شوند و آثارشان به عنوان یک بانک اطلاعاتی و منبع خوب در اختیار علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف قرار گیرد.

وی ادامه داد: با گذشت چهار دهه از دفاع مقدس همچنان خاطرات بسیاری در دل خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان وجود دارد که ثبت و ضبط نشده است و باید به این معقوله ورود پیدا کنیم زیرا این آثار در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حمایت از هنرمندان علاقه‌مند به دفاع مقدس

محمد امیری مقدم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز در این برنامه بیان کرد: دوران دفاع دوره ویژه و خاص در تاریخ چندین هزار ساله ما است که نسبت به دوره‌های دیگر حساس و ویژه است و قابل مقایسه با هیچ حوزه دیگری نیست.

وی افزود: نویسندگانی که در عرصه شهادت قلم به دست دارند کار مهم و ارزشمندی انجام می‌دهند. سوژه‌های بسیاری در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که می‌تواند برای تبدیل به کتب، فیلمنامه و سایر فعالیت‌های هنری اثرگذار باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: از هنرمندان علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس حمایت می‌شود و هر کدام از خاطرات شهدا که قابلیت تبدیل به فیلم و کتاب را داشته باشد، از سوی نویسنده ارائه شود در قالب تفاهم‌نامه به آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha