همایش «نویسندگان نوقلم» در قزوین آغاز شد
کد خبر: 4072157
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

همایش «نویسندگان نوقلم» در قزوین آغاز شد

آیین افتتاحیه همایش «نویسندگان نوقلم» استان‌های قزوین، تهران، البرز، همدان، گیلان، قم و شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولان کشوری و استانی ۲۹ تیر در مجموعه توانبخشی قزوین برگزار شد.

هاشمی معاون بنیاد شهید کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در آیین افتتاحیه همایش نویسندگان نوقلم استان‌های قزوین، تهران، البرز، همدان، گیلان، قم و شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسئولان کشوری و استانی ۲۹ تیر در مجموعه توانبخشی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تقدس قلم، موضوعی است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده و امروز در این برنامه عزیزانی قرار دارند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم می‌زنند و برای اینکه بتوانند در این مسیر موفق باشند باید به گفتمان، سیره و سبک زندگی شهدا نزدیک شوند.

وی افزود: نویسندگان حوزه دفاع مقدس، گامی ارزشمند در راه رسیدن به شهدا برداشتند و این توفیق نصیب ما شده است تا در راستای ترویج نگاه شهدا، ایثار و شهادت در کنار فعالان این حوزه باشیم. تمام آثار هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس ارزشمند است و فرقی نمی‌کند این آثار شعر یا فیلمنامه باشد، وقتی نویسنده و هنرمند با وضو، نیت و توسل به شهدا در میدان حضور پیدا می‌کند و به قصد قربة الی‌الله گام بر می‌دارد به سمت راه شهید و شهادت حرکت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۲ جبهه ایجابی و سلبی باید ورود پیدا کنیم که اولین قدم در این مسیر معرفی راه و نگاه شهدا با قلم نویسندگان است. یکی از اقدامات امروز دشمن ناامید کردن مردم و هدف قرار دادن ارزش‌های ماست و در این برهه میدان عظیمی پیش‌ روی نویسندگان حوزه شهدا قرار دارد تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

وی افزود: در جامعه ما فداکاری‌های‌ گسترده‎ای توسط مردم اتفاق می‌افتد و در همین راستا در ۲ سال اخیر در ایام کرونا شاهد ایثارگری ویژه مردم بوده‌ایم.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه امروزه کشور نیازمند همه نوع فداکاری است، افزود: اکنون که دشمن قصد دارد ناامیدی در جامعه ما رواج دهد اگر مردم به نظام، انقلاب و مکتب شیعه امیدوار باشند حماسه‌ای مؤثر رقم خواهد خورد.

کارگاه آموزشی با هدف توجه به رویش‌های تازه در حوزه ادبیات ایثار و شهادت به میزبانی استان قزوین و نویسندگان ۶ استان همجوار قزوین از جمله تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، قم، گیلان و همدان به مدت سه روز در این همایش حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha