گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی؛ از وظایف امام جمعه
کد خبر: 4072499
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی؛ از وظایف امام جمعه

امام جمعه دهدشت با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه، گفت: یکی از وظایف امام جمعه، گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت امروز، 31 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا، تقوی زبان است، انسان باتقوا از کلمات محبت‌آمیز استفاده می‌کند و ما باید نسبت به تقوای در کلام، جدی‌تر باشیم.

وی با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه، افزود: نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و در آن فرمان ترک داد و ستد داده شد و هم وزن حج است.در نماز جمعه مسائل عمومی جهان بیان می‌شود.

امام جمعه دهدشت به تشریح وظایف ائمه جمعه توسط رهبر معظم انقلاب پرداخت و از تربیت نسل تمدن‌سازی، توجه خاص به جوانان، حفظ و آرامش جامعه مقابل جنگ نرم دشمن، گسترس اخلاق اسلامی اجتماعی، حق‌گویی، ارتباط صمیمی با مردم و خود را سرباز بودن نظام و انقلاب دانستن به عنوان بخشی از وظایف ائمه جمعه نام برد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه گاهی امام جمعه حرفی بیان می‌کند و عده‌ای آن را تندروی تلقی می‌کنند، اضافه کرد: ما در اصول و مبانی انقلاب با کسی تعارف نداریم و خط و خطوط سیاسی هم معنا ندارد.

وی یکی از وظایف ائمه جمعه را مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم برشمرد و تصریح کرد: برخی امام جمعه در روز جمعه و خطبه‌خوانی خلاصه‌ می‌کنند، امام جمعه امام است و در همه شئونات باید ورود و مشکلات مردم را پیگیری کند.امام جمعه باید جلوتر از مسئولان در میدان باشد و برای مردم گره‌گشایی کند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به روز کارآموزی و فنی‌ و حرفه‌ای، ابراز کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای بروند، متاسفانه در مسئله آموزش به سمت رشته‌هایی رفتیم که بازاریابی ندارند.مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت جایگاه مناسبی ندارد، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نسبت به جابجایی آن در مرکز شهر اقدام کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر حجاب را یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها خواند و یادآور شد: اگر در مسئله حجاب کوتاه آمدیم باید در خیلی مسائل دیگر کوتاه بیاییم، وظیفه حکومت اسلامی این است مقابل این کمپین‌های فضای مجازی بایستد.

انتهای پیام
captcha