اعزام ۲ هزار دانش‌آموز کردستانی به اردوی راهیان نور
کد خبر: 4072712
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

اعزام ۲ هزار دانش‌آموز کردستانی به اردوی راهیان نور

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان از اعزام دو هزار دانش‌آموز کردستانی با اولویت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در تابستان جاری به یادمان‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های سنندج، مریوان و بانه خبر داد.

شنشست ستاد پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اصغر عبدی‌فر، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان امروز، یکم مردادماه در نشست ستاد پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی، طرح هجرت سه و برنامه یاوران ولایت را از اهم برنامه‌های این سازمان در تابستان جاری ذکر و اظهار کرد: دوره آموزشی 72 ساعته ویژه دبیران درس آمادگی دفاعی باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان برگزار شود.

وی با اشاره به تعطیلی برنامه اردوی جهادی طرح هجرت سه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، از شروع این فعالیت در تابستان جاری خبر داد و افزود: 140 گروه جهادی در این راستا فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان با بیان اینکه در اجرای این برنامه، هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و گروه‌های ارزیاب تعیین خواهد شد، گفت: مراسم نمادین استانی طرح هجرت سه هفته جاری برگزار و فعالیت‌ها پیگیری خواهد شد.

عبدی‌فر هم چنین گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری ارائه کرد و افزود: اینکه در سه ماه اول سال 1401 تعداد دو هزار نفر از دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد دو هزار نفر از دانش‌آموزان با اولویت دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی در تابستان جاری به یادمان‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های سنندج، مریوان و بانه اعزام خواهند شد که کار اعزام از هفته جاری آغاز و در هر کاروان به همراه دانش‌آموزان، یک نفر راوی، یک نفر فرهنگی و مدیر خواهند بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان در ادامه سخنان خود برگزاری دوره توجیهی برای عوامل اجرایی راهیان نور و تجلیل از کمیته‌های اجرایی برتر شهرستان‌ها و مناطق استان را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه ذکر کرد و گفت: بر اساس مقدمات فراهم شده، این برنامه نیز تابستان جاری اجرایی می‌شود.

وی در پایان از برگزاری برنامه یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان استان از 22 مرداد لغایت سوم شهریور ماه 1401 در مرکز استان با شرکت 300 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر خبر داد و گفت: این برنامه با رعایت شیوه‌نامه‌های اردویی به مدت یک هفته در اردوگاه استانی شهید سلیمانی خاطر سنندج برگزار و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پایان از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha