فراخوان صهیونیست‌ها برای هجوم گسترده به مسجدالاقصی
کد خبر: 4073174
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

فراخوان صهیونیست‌ها برای هجوم گسترده به مسجدالاقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست موسوم به «گروه‌های معبد» بار دیگر خواهان هجوم گسترده به مسجدالاقصی در قدس اشغالی در سالگرد موهوم تخریب معبد شدند.

هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سالگرد موهوم مصادف با هفتم ماه آگوست(16 مرداد) است. شهرک‌نشینان صهیونیست از طریق سایت‌ها و صفحات ویژه خود در شبکه‌های اجتماعی خواهان حضور گسترده این گروه‌ها برای هجوم به مسجدالاقصی و انجام مناسک تلمودی در صحن‌های این مسجد مبارک شدند.

شهرک‌نشینان افراطی تاریخ موهوم «تخریب معبد» را روز حزن و اندوه و عزاداری برای تخریب «معبد سلیمان» توسط بابلیان می‌دانند و در هر سال هجوم گسترده‌ای را با حضور خاخام‌های ارشد و شهرک‌نشینانی از کرانه باختری و قدس اشغالی و مسئولان گروه «معبد» سازمان‌دهی می‌کنند.

ادای مناسک تلمودی به شکل دسته‌جمعی و علنی بخش ثابت هجوم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به مسجدالاقصی است. این مراسم تحت حمایت کامل نظامیان صهیونیست انجام می‌شود و هرگونه اعتراض مسلمانان به حضور آنها در مسجدالاقصی به شدت از سوی این نظامیان سرکوب می‌شود.

 هجوم به صحن‌های مسجدالاقصی از باب المغاربه آغاز می‌شود، این بخش از ابتدای اشغال قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی تحت کنترل نظامیان این رژیم قرار دارد، شهرک‌نشینان صهیونیست پس از ادای مناسک تلمودی سرانجام از باب السلسلة خارج می‌شوند، بخش شرقی مسجد نیز شاهد حضور گسترده شهرک‌نشینان افراطی در روزهای هجوم است. این وضعیت در ایام مرتبط به اعیاد یهودی و دیگر مناسبت‌های مرتبط تشدید می‌شود.

مدیریت مسجد و اداره اوقاف اردن به عنوان متولی رسمی مجموعه اوقاف مسجدالاقصی همواره این هجوم‌ها را به شدت محکوم و بر اسلامی بودن کامل موقوفه مسجدالاقصی تأکید کرده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی بدون توجه به این اعتراضات به برنامه خود برای یهودی‌سازی این مکان مقدس مسلمانان از خلال تخریب سازمان‌یافته آن و جعل تاریخ برای نخستین قبله مسلمانان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha