اعلام فراخوان جشنواره شعر «بغض بلوط» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4073178
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

اعلام فراخوان جشنواره شعر «بغض بلوط» در کهگیلویه‌وبویراحمد

فراخوان جشنواره استانی شعر «بغض بلوط» و بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در کهگیلویه‌وبویراحمد منتشر شد.

 جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، فراخوان جشنواره استانی شعر «بغض بلوط» و بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، روز گذشته، دوم مردادماه توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

این جشنواره در بخش‌های «عمومی دفاع‌مقدس»، «دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)»، «شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی»، «شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین»، «شعر دفاع مقدس و جنگ نرم»، «شعر دفاع مقدس و نقش زنان» و «شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

اشعار ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند. ضمن اینکه اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شوند و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آثار درج شده باشد. محدودیتی نیز از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته‏ شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

اشعار، در هفت بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش، جوایز جداگانه‌ای اهدا خواهد شد، ضمن اینکه آثار برگزیده در جشنواره استانی، به بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ارسال و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد. اشعار برتر ویرایش شده و در مجموعه‏‌های جداگانه چاپ می‌شوند.

علاقه‌مندان می‏‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱، به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به آدرس: یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸ ارسال کنند. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیک bonyadyasouj2015@gmail.com و یا شماره ۰۹۱۶۵۶۴۶۸۵۶ در پیام‌رسان «واتساپ» ارسال کنند.

این جشنواره با همکاری ادارات و نهاد‌های فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha