ایلام به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست
کد خبر: 4073322
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

ایلام به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: استان ایلام برای نخستین بار به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) پیوسته است.

طرح ملی تلاوت قرآن کریمبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن امروز، سوم مردادماه در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره این طرح در ایلام گفت: این طرح فصل نوینی برای شناسایی و نخبه پروری قاریان قرآن و استعدادهای قرآنی در استان ایلام فراروی مدیران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کشف استعدادهای قرآنی و پرورش این استعدادها بین نوجوانان و جوانان ایلامی حلقه مفقوده‌ای بود که با پیوستن ایلام به طرح ملی تلاوت این مهم تکمیل خواهد شد و انتظار این است که استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شوراها برای فراگیر شدن این طرح در بین نسل جوان مناطق شهری و روستایی این خطه مرزی مشارکت کنند.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین‌المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح ملی تلاوت قرآن نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و جوانان مناطق مرزی کشور دارد. این طرح می‌تواند اسطوره‌هایی در بخش قرآنی بسازد و از سوی دیگر به کاهش ناهنجاری‌های و آسیب‌های اجتماعی نیز کمک کند.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم با عنوان شباب الرضا(ع) امسال هم به دو صورت حضوری و هم مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی melitelavat.ir مراجعه کنند.

همچنین طرح آموزشی این دوره در قالب تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه، 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور اساتید برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha