رویکرد اصلی ستاد اربعین استفاده از ظرفیت مردمی است
کد خبر: 4073891
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

رویکرد اصلی ستاد اربعین استفاده از ظرفیت مردمی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: رویکرد اصلی ستاد اربعین استفاده از ظرفیت مردمی است که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امسال ظرفیت چند برابری در اعزام زائران خواهیم داشت.

کبیری معاون استاندار قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همایش اربعین حسینی تبلور اتحاد، همدلی شیعه و یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مردمی و دینی جهان است که باید به‌خوبی هر چه تمام برگزار شود و در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌ها و ستاد اربعین است.

وی بابیان اینکه، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اربعین باید از تمام ظرفیت‌های خود در برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین شد استفاده کنند، افزود: در پیاده‌روی اربعین هیچ موانعی نباید پیش رو باشد و این لازمه انجام‌ وظیفه درست هر دستگاه است.

کبیری ادامه داد: رویکرد اصلی ستاد اربعین استفاده از ظرفیت مردمی است که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امسال ظرفیت چند برابری در اعزام زائران خواهیم داشت و از طرفی چون استان به‌عنوان معین مرز مهران انتخاب شده، حجم کار سنگین است.

وی تأکید کرد: تمامی فعالیت‌های اربعین در عراق و مراسم داخل کشور صرفاً برای جاماندگان سفر به عراق و کربلا است و سازمان تبلیغات و کمیته فرهنگی و آموزش وظیفه برگزاری و هماهنگی برنامه‌های مراسم اربعین را بر عهده‌دارند.

جانشین ستاد مرکزی اربعین استان قزوین افزود: بنا بر دستور وزارت کشور، جلسات ستاد مرکزی اربعین به‌صورت هفتگی و از زمان آغاز ماه محرم بعد از دهه محرم برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه، مصوبات ستاد اربعین استان از طرف فرمانداران شهرستان‌های استان به‌صورت دقیق باید اجرا شود، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید از هم‌اکنون صورت گیرد و در این راستا برای انتقال زائران و اختصاص اتوبوس‌های بین‌شهری از شهرستان‌های استان به سمت مرزهای خروجی اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زیادی از علاقه‌مندان قصد شرکت در آئین معنوی پیاده‌روی اربعین را داشته باشند؛ بنابراین ستاد استانی و دستگاه‌های مسئول باید با آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha