فعالان قرآنی قم بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند
کد خبر: 4083358
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فعالان قرآنی قم بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: فعالان قرآنی با بارگذاری و تأیید مدارک متناسب با زمینه فعالیت خود در سامانه حمد و سپس معرفی به سامانه صندوق اعتباری هنر، بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

سید‌مصطفی میرعرب رضی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قمدر ادامه پیگیری‌های ایکنای قم در رابطه با بیمه فعالان قرآنی و نیز اطلاع‌رسانی راجع به ثبت‌نام مربیان قرآنی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر و بهره‌مندی از خدماتی مانند پرداخت مستمری بازنشتگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان و بورسیه تحصیلی که به تفصیل در خبر «مربیان قرآنی قم بیمه می‌شوند» بیان شده است. در این گفت‌وگو به سراغ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رفتیم و راجع به بیمه تأمین اجتماعی فعالان قرآنی استان جویا شدیم که در ادامه تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

سید‌مصطفی میرعرب رضی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: در رابطه با بیمه فعالان قرآنی، کار به‌صورت سراسری انجام شده است و از بهمن‌ماه سال 1400 سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه حمد» طراحی شد که فعالان قرآنی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و با بارگذاری مدارک مرتبط با فعالیت‌های قرآنی خود عضویت بگیرند.

وی گفت: هر کدام از فعالان قرآنی مدارک متناسب با زمینه فعالیت خود، به‌طور مثال مربیان مدرک مربی‌گری و قاریان یا حافظان مدارک مربوط به رتبه‌ها و مقام‌های کسب کرده خود را بارگذاری می‌کنند، سپس طی سه مرحله توسط مؤسسه مربوطه، استان و ستاد مدارک تأیید می‌شود. افرادی که در این سه مرحله تأیید شوند به سامانه صندوق اعتباری هنر معرفی و بیمه می‌شوند.

میرعرب رضی افزود: تاکنون 283 نفر از قم، اعم از مدیران مؤسسات، مربیان قرآنی، قرا، حفاظ و هنرمندان قرآنی در سامانه حمد ثبت‌نام کردند و در این سامانه عضویت گرفتند؛ از این 283 نفر، 80 نفر از سال 90 بیمه داشتند و مابقی افرادی هستند که به تازگی ثبت‌نام کردند که بیمه خواهند شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: عضویت کسانی که در سال‌های گذشته بیمه شده بودند، در صندوق اعتباری هنر به حال تعلیق درآمد و نیاز به تأیید سامانه حمد بود که طی یک ماه گذشته این تأیید صورت گرفت و معرفی‌نامه آن‌ها به سامانه صندوق اعتباری هنر ارسال و تمدید عضویت شدند.

وی گفت: افرادی هم که به تازگی ثبت‌نام کردند و مدارک آن‌ها مورد تأیید سامانه قرار گرفته، از حدود دو هفته قبل مرحله معرفی به سامانه صندوق اعتباری هنر شروع شده و مدارک آن‌ها از طریق معاونت قرآنی ارشاد به صندوق ارسال و در سامانه بارگذاری و برایشان پروفایل ایجاد شده است؛ برای این افراد در مرحله فعلی پیامی ارسال شده که باید به پروفایل خود مراجعه و یک سری اطلاعات از جمله اطلاعات بانکی، تماس و آدرس محل سکونت را تکمیل و مبلغی را به‌عنوان حق عضویت پرداخت کنند تا در نهایت کد عضویت صندوق به آن‌ها اختصاص داده شود؛ در مرحله بعد از طریق صندوق اعتباری هنر به بیمه تأمین اجتماعی معرفی و بیمه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha