برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در فلسطین
کد خبر: 4085006
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در فلسطین

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین چهارشنبه، 23 شهریورماه برای دوازدهمین دوره با حضور 350 ناشر از 16 کشور در فلسطین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، این نمایشگاه در مکانی به وسعت 5 هزار متر مربع برگزار خواهد شد و بر‌اساس گزارشی که مسئولان نمایشگاه با شعار «فلسطین؛ وطن / قدس؛ پایتخت» ارائه کرده‌اند، بر ستون‌های نمایشگاه اسامی شهرهای فلسطین نوشته شده است.

در این نمایشگاه 16 کشور، 350 ناشر و حدود 150 نویسنده و شاعر و اهل فرهنگ در تعدادی از سمینارهای فرهنگی، شب شعر و دیگر برنامه‌های نمایشگاه مشارکت خواهند کرد.

امسال تونس، مهمان افتخاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فلسطین است.

«عاطف ابوسیف»، وزیر فرهنگ فلسطین گفت که این نمایشگاه پس از 4 سال دوباره برگزار شده است و بر میراث فرهنگی فلسطین و حقیقت آن تمرکز دارد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین بیان کرد که در این نمایشگاه رودیدادهای فرهنگی مختلفی برگزار خواهد شد.

ابوسیف تأکید کرد: دو نمایشگاه هنرهای تجسمی اولی با عنوان «سایه بلند» شامل مجموعه بزرگی از تابلوهای هنری هنرمندان فلسطینی و دومی شامل 100 تابلو هنری از غزه در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: «این نمایشگاه فقط برای کتاب نیست؛ بلکه یک رویداد فرهنگی برجسته در فلسطین است به همین علت شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های سمعی ـ بصری در کنار نمایشگاه کتاب خواهد بود».

این نمایشگاه تا 24 سپتامبر برابر با دوم مهرماه سال جاری به طول می‌انجامد و شامل شب شعر با حضور شعرای فسطینی، اردنی، تونسی، سوریه‌ای و عراقی و سمینارهای کتابخانه ملی فلسطین و رمان‌های عربی با جوایز عربی و بین‌المللی است که نویسندگانی از مصر نیز در آن شرکت می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین در سال 1995 آغاز به کار کرد و هر سال برگزار می‌شود؛ اما بین سال‌های 2000 تا 2005 به علت حمله اسرائیل و 2018 تا 2022 به علت همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

انتهای پیام
captcha