فعالیت ۱۴۵ مؤسسه مهد قرآن در کشور
کد خبر: 4092842
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
چاووشی خبر داد:

فعالیت ۱۴۵ مؤسسه مهد قرآن در کشور

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن از فعالیت 145 شعبه فعال مهد در 20 استان کشور خبر داد و گفت: آمادگی اعطای مجوز به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها را داریم.

سید محمود چاووشی

سیدمحمود چاووشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص فعالیت‌های این مرکز قرآنی در زمان کرونا، گفت: در سال‌هایی که کشور درگیر بیماری کرونا بود برنامه‌های آموزشی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت و بدون شک مؤسسه مهد قرآن نیز از این امر مستثنی نبود و ما برای عدم رکود یا تعطیلی کلاس‌های آموزشی همچون آموزش و پرورش دوره‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام طرح‌ها طبق پیش‌بینی‌ بدون تعطیلی پیش رفت و تقریباً از 6 ماهه گذشته بار دیگر فعالیت‌ها به صورت حضوری آغاز شد. تمام هدف این مرکز قرآنی این است که طرح‌های جذاب برای تشویق و ترغیب قرآن‌آموزان در نظر گرفته شود تا کودکان و نوجوانان اشتیاق بیشتری برای فراگیری قرآن داشته باشند.

چاووشی اجرای طرح «آزمون حافظان کل قرآن کریم» را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسه مهد قرآن دانست و افزود: اجرای این طرح نیز در طول کرونا تعطیل نشد و به صورت غیرحضوری با حضور داوران در مهد قرآن و حافظان در مهد قرآن‌های استان خودشان برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن در ادامه گفت: مقدمات چهاردهمین دوره طرح کشوری «آزمون حافظان کل قرآن» به صورت حضوری در حال فراهم‌سازی است. 130 حافظ کل قرآن از سراسر کشور در آزمون مرحله استانی شامل آزمون شفاهی حفظ و کتبی ترجمه، تدبر و تفسیر 5 جزء اول قرآن کریم، شرکت کرده و 75 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند. مقدمات آزمون کشوری در حال دنبال شدن است و یکی از استان‌ها میزبان برگزاری است که در صورت قطعی شدن اعلام می‌شود.

چاووشی با بیان اینکه داوران مرحله کشوری چهاردهمین دوره «آزمون حافظان کل قرآن» متشکل از داوران بین‌المللی و کشوری بانوان و آقایان است، گفت: پس از برگزاری این مرحله نیز مراسم اختتامیه با حضور مسئولان انجام و گواهی‌نامه حفظ کل به همراه هدایای در نظر گرفته شده به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

وی ضرورت حمایت از مؤسسه کشوری مهد قرآن از سوی نهادهای قرآنی و خیرین را خواستار شد و ادامه داد: متولیان و دستگاه‌های فرهنگی قرآنی باید حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های این مرکز داشته باشند. اعتقاد ما بر این است که هرچه بتوانیم آموزه‌های قرآنی و تعالیم آسمانی و انسان‌ساز قرآن را بیشتر در خانواده‌ها نشر دهیم کشور بیمه شده و آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها تا حد بسیاری کاهش خواهد یافت و این امر سرمایه‌گذاری بلندمدت برای تربیت نسل‌های آینده در کشور است.

چاووشی گفت: اگر مسئولان و مردم به فعالیت‌های قرآنی اهمیت بیشتر و این سرمایه عظیم و زیربنایی را مورد توجه قرار دهند، قطعاً به کشوری متعالی تبدیل خواهیم شد که با معارف قرآن و ائمه عصمت و طهارت(ع) اداره می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن در پایان از فعالیت 145 شعبه فعال مهد قرآن در 20 استان کشور خبر داد و افزود: چنانچه از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که مهد قرآن ندارند اگر متقاضی دریافت مجوز مؤسسه مهد قرآن باشند می‌توان این مجوز را در اختیارشان جهت آغاز فعالیت قرار داد.

انتهای پیام
captcha