برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در مؤسسه قرآنی غدیر
کد خبر: 4094565
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در مؤسسه قرآنی غدیر

رئیس مؤسسه قرآنی غدیر گچساران برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با مفاهیم دینی و مذهبی را از برنامه‌های اجرایی مؤسسه تا پایان سال‌ جاری بیان کرد.

سعید محمودی، رئیس مؤسسه قرآنی غدیر گچساران

سعید محمودی، رئیس مؤسسه قرآنی غدیر گچساران در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: مؤسسه قرآنی غدیر گچساران تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه رده‌های سنی در بخش بانوان و آقایان با فعالیت 5 مربی آغاز به‌کار کرد.

وی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، نهج‌البلاغه و حفظ قرآن را از برنامه‌های اجرایی برشمرد و افزود: بیش از 100 نفر قرآن‌آموز در این مؤسسه مشغول آموزش هستند.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به مکان ثابت مؤسسه در خیابان مدرس مرکزی گچساران، اضافه کرد: مؤسسه امکانات مطلوبی دارد اما این مرکز پروژکتور و لپ تاب برای آموزش نیاز دارد.

محمودی در ادامه با بیان اینکه گچسارانی‌ها در تمام زمینه‌های قرآنی استعداد و فعالیت دارند، تصریح کرد: استعداد فوق‌العاده مردم این شهرستان در بخش صوت و لحن قرآن است و در این مورد می‌توان سرمایه‌گذاری کرد، ضمن اینکه تاکنون کلاس‌های آموزشی زیادی در این زمینه برگزار شده است.

وی راه‌اندازی شعبه قرآنی باشت تحت پوشش مؤسسه قرآنی غدیر گچساران، تجلیل از مربیان، حافظان و قرآن‌آموزان برتر، کرسی‌های آزاداندیشی با مفاهیم دینی و مذهبی از جمله خانواده، آسیب‌های اجتماعی، نقش حجاب در جامعه، دوره‌های تثبیت حفظ، ایستگاه قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم و نقاشی‌های قرآنی ویژه کودکان، برگزاری مسابقات قرآنی و حفظ را از برنامه‌های اجرایی آینده مؤسسه تا پایان سال‌ جاری در صورت حمایت مالی و معنوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و خیرین ذکر کرد و گفت: ضرورت دارد خیرین در زمینه تشویق و تهیه منابع تدریس قرآن‌آموزان این مؤسسه وارد میدان عمل شوند.

رئیس مؤسسه قرآنی غدیر گچساران در پایان با ابراز گلایه از آموزش و پرورش و اداره اوقاف و خیریه استان، گفت: زمان تعطیلی مدارس در نوبت بعدازظهر، ضرورت دارد آموزش و پرورش به صورت مجانی، فضای مدارس را در اختیار بانیان قرآنی به منظور برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی قرار دهند، در صورتی که آموزش و پرورش در صدد اخذ هزینه است و همچنین اوقاف که آئین‌نامه واگذاری برنامه‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی برای آنها صادر شده است، اما تاکنون تفاهم‌نامه یا واگذاری این فعالیت‌ها به مؤسسات قرآنی را مشاهده نکرده‌ایم.

سیده‌مهناز فاطمی‌اصل

انتهای پیام
captcha