به گزارش ایکنا از کهگیلویهوبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی عزتخواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویهوبویراحمد امروز، 9 آبانماه در نشست کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل با موضوع بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازماندهاند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی و تحت آموزش قرار گیرند.
وی با تأکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، افزود: ریشه کنی معضل بیسوادی نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.رسالت آموزش و پرورش تربیت انسانها است، آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند به همه مسائل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بیسوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاهها و حتی مردم در این زمینه نقش ایفا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویهوبویراحمد در ادامه خواستار همکاری معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه جهت همکاری با معاون سوادآموزی برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کودکان بازمانده از تحصیل شد.
همچنین، حمزه باقری، معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان کهگیلویهوبویراحمد نقش مدیران مدارس در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست و اضافه کرد: کودکان بازمانده از تحصیل شامل افراد سنی 6 تا 1سال، یا کسانی هستند که به کلاس درس نرفته و یا بعد از مدتی ترک تحصیل کردهاند.
وی بیان کرد: عواملی چون فقر مالی و فرهنگی، صعبالعبوری مناطق، کمبود امکانات، تعصبات خشک والدین زمینه ساز معضل ترک تحصیل برخی کودکان شده است.یکی از راهکارهای مناسب برون رفت از این معضل اجرای طرح انسداد بیسوادی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها است.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان کهگیلویهوبویراحمد نقش سازمانهای حمایتی را در این طرح مهم دانست و تصریح کرد: بهطور مثال نهادی چون سازمان بهزیستی میتواند فرزندان طلاق، بیسرپرست و بدسرپرست که از درس و مدرسه باز ماندهاند را شناسایی کرده و جهت آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی کند.
یادآور میشود، در پایان این جلسه معاونین آموزش متوسطه، ابتدایی و دیگر اعضا نظرات و دیدگاههای خویش را بیان و بر جدیت شناسایی بازماندگان از تحصیل توسط مدیران مدارس تاکید شد.
انتهای پیام