مؤمنان نماد صلح و آرامش در برخورد با دیگران باشند
کد خبر: 4097790
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

مؤمنان نماد صلح و آرامش در برخورد با دیگران باشند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه اتفاقات شاهچراغ(ع) با هیچ آموزه دینی تطابق ندارد گفت: بندگان مؤمن خدا باید نماد صلح، صفا، نرم‌خویی و آرامش به ویژه در برخورد با دیگران باشند.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 16 آبان‌ در محفل شعر «برای آرتین» که به مناسبت گرامیداشت شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تأکید برسرلوحه قرار دادن آیات قرآن گفت: شاعران و در کل کسانی که طبع شعر دارند، باید آیات قرآن را همواره مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 63 سوره فرقان می‌فرماید: «وَ عِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا؛ و بندگان رحمان کسانی‌اند که روی زمین با آرامش و فروتنی راه می‌روند و هنگامی که نادانان آنان را طرف خطاب قرار می‌دهند [در پاسخشان] سخنانی مسالمت‌آمیز می‌گویند» براین اساس بندگان مؤمن خدا باید نماد صلح، صفا، نرم‌خویی و آرامش به ویژه در برخورد با دیگران باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: از مؤمنان حرف‌های زشت و سرسختی‌های نامربوط دیده نمی‌شود چه برسد به تکفیری‌ها و قتل عام کردن‌ها پس بی‌شک این اتفاقات شاهچراغ(ع) با هیچ آموزه دینی تطابق ندارد و یک حرکت کفرآمیز و ابلهانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مرگ انسان‌ها به دست خداست اما کشتن انسان‌ها بی محاکمه در محکمه‌ای، دخالت در کار خداست، بیان کرد: کشتن انسان‌ها با اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) یک رزم بزدلانه است چراکه نجابت آداب رزم را رعایت نکرده‌اند.

پورذهبی با تأکید بر امینت موجود در جامعه افزود: از اول اغتشاشات تاکنون کسانی که به خیابان‌ها آمده و اعتراض کردند، در کل کشور جمعیت محدودی هستند که این افراد به اصل نظام، کشور و مملکت و امنیت تام تمام کشور، نمی‌توانند ضربه‌ای بزنند اما با این اقدامات امنیت فکری مخدوش می‌شود.

وی افزود: منتقد محترمه، معترض محترمه حتی ممکن است من و شما هم به چیزهایی معترض باشیم اما خدشه به اصل نظام به این سادگی‌ها نیست و این شرایط برای نوجوان ما در مدرسه و جوان ما در دانشگاه از لحاظ امنیت فکری مشکل ایجاد کرده است. کسانی که حرف از رفراندوم می‌زنند باید بدانند که رهبر انقلاب بین میلیون‌ها انسان آزاده محبوبیت جهانی دارد.

پورذهبی در پایان یادآور شد: شعرا و هنرمندان در راستای اقدامات تروریستی و جنایتگری‌های دشمنان و نفی انسانیت و بشریت شعر بسرایند.

انتهای پیام
captcha