موفقیت بانوان در جامعه، بهترین گواه نبود تبعیض جنسیتی است
کد خبر: 4098697
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

موفقیت بانوان در جامعه، بهترین گواه نبود تبعیض جنسیتی است

امام‌جمعه زابل با اشاره به ادعای وجود تبعیض جنسیتی، مطرح کرد که موفقیت زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی در کشور، بهترین گواه کذب بودن این ادعا است.

حجت‌الاسلام عزیزی امام‌جمعه زابلبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام‌جمعه زابل 20 آبان در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، گفت: آنچه معلوم است این عده از فتنه‌جویان و اغتشاشگرانی که دست به تخریب اموال عمومی و قتل و غارت می‌زنند، هدف‌شان خوش خدمتی برای اربابان‌شان در آنطرف مرزهاست تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.
 
امام‌جمعه زابل با اشاره به سخنان امام‌جمعه اهل سنت مبنی بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی تبعیض برای زنان وجود دارد، با طرح سئوالی از وی خواست تا به جای فرافکنی و کلی‌گویی مصادیق را گفته و دقیقاً مشخص کند تا در چه حوزه‌ای نسبت به زنان تبعیض واقع شده است.
 
حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: امروز 60 درصد کل دانشجویان کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند آیا این تبعیض در آموزش است؟ در همین دانشگاه زابل جدای از سایر بانوان شاغل، نزدیک به 40 نفر عضو هیئت علمی خانم داریم و در دانشگاه علوم پزشکی زابل 179 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک و داروساز از بانوان داریم، 220 نفر بهورز بانو، 390 پرستار زن و 10 مدیر ارشد میانی زن وجود دارد. چه بسیار مخترع و پژوهشگر ممتاز زن در کشور داریم و از آن طرف، هزاران مقاله در تزاز علمی در دنیا از زنان ایرانی به ثبت رسیده است، پس مسلماً این تبعیض، تبعیض آموزشی نیست.
 
وی ادامه داد: اگر منظورشان در بحث حمایت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی است که بازهم، بایک جستجوی خیلی ساده خواهید دید که از زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و حتی در قوانین عادی مشترک بین زن و مرد همچون قوانین تامین اجتماعی و بیمه‌ها، زنان و بانوان،  از حقوق یکسانی در این زمینه برخوردارند.
 
‌امام‌جمعه زابل گفت: ممکن است بگویند زن نصف مرد ارث می‌برد، در جواب باید گفت؛ بله، چون زن مالک تمام ارثیه خودش است ولی مرد شریک دارد اگر به زنی 100 میلیون تومان ارث می‌رسد ملک خودش است و هر کاری که بخواهد می‌تواند با آن پول بکند اما اگر مرد 200 میلیون می‌گیرد این مرد، زن و بچه دارد و باید حق را به افرادی که تحت پوشش دارد بدهد پس زن، هم ارث خودش را می‌برد و هم در ارث همسر شریک است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی اضافه کرد: در قوانین حمایتی، زنی که در حمایت بیمه است با مردی که تحت حمایت است به عنوان یک شهروند، هیچ تفاوتی نیست، حالا امکان دارد بگویند از حیث مذهب، که این خود یک مسئله خنده دار است، کجای قوانین ما نوشته شده زن سرپرست خانواری که شیعه یا سنی باشد؟ یا حتی مسلمان باشد؟ پس این تبعیض در بحث حقوق شهروندی هم نمی‌تواند باشد.
 
وی در ادامه گفت: ممکن است باز بگویند نظام در حوزه واسپاری مناصب، زن‌ها را مورد تبعیض قرار داده است که مجدداً بایک جستجوی ساده خواهید دید که حضور زن‌ها را تقریباً در تمام عرصه‌ها اعم از وزیر، معاونت رئیس‌ جمهور، معاونت وزیر و مدیرکل وزارتی، نمایندگی مجلس می‌توان به وضوح مشاهداه کرد و در واقع این‌ها مناصب ارشد نظام هستند که خانم‌ها حضور داشته و دارند و حتی  فرماندار، شهردار و قاضی زن هم داریم.
 
امام‌جمعه زابل اضافه کرد: هنوز ممکن است بگویند در حوزه واسپاری مشاغل تخصصی به زنان تبعیض قائل شده‌اید که باید گفت؛ در این کشور بانوان خلبان، مهندس، پزشک، کم نداریم و خودتان هم بهتر از همه به این امر واقف هستید حتی از میان بانوان اهل سنت ما سفیر زن داریم.
 
حجت‌الاسلام عزیزی با بیان این مطلب که؛ چه در تخصص، چه در مشاغل دولتی، چه در آموزش، چه در مشاغل نظامی و سایر مشاغل، و در تمامی رشته‌ها زنان حضوری فعال مثل مردان دارند، تصریح کرد: کجای این‌ها تبعیض است؟ کدام عرصه را خالی از حضور زنان دیده اید؟ تبعیض علیه زن در کجاست؟ این دروغ‌های بزرگ مبنای آن در کجاست؟
 
امام‌جمعه زابل با بیان اینکه ممکن است یک حرف شیطنت آمیزی در مورد اینکه این زنان سنی نیستند زده شود، افزود: اولاً خواهران اهل سنت برای ما، با خواهران شیعه هیچ فرقی نمی‌کنند، شما در دانشگاه‌ها به راحتی می‌توانید مشاهده کنید که دانشجویان اهل سنت به راحتی در کنار دانشجوی شیعه مثل خواهر و بردار در کنار هم درس می‌خوانند، شیعیان و اهل سنت واقعاً باهم هیچ مشکلی ندارند و کاملاً حامی هم هستند و در واقع ایجاد گسل مذهبی بسیار مضحک است و هوشیار باشید که نباید در زمین دشمن بازی کرد.
 
حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به سخنان کذبی که فتنه‌جویان و اغتشاشگران در بحث تبعیض زنان به میان می‌آورند، گفت: آن‌هایی که دهان‌شان را باز و چشمان خود را به روی واقعیت‌ها بسته‌اند و آنچه که کذب و افتراست به نظام می‌گویند این را بدانند که ما، در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تقیه نمی‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: روزی نیست که در خبرها از دستگیری سرکردگان فتنه حرفی به میان نیاید آن‌ها مرتباً به سزای اعمالشان می‌رسند.
انتهای پیام
captcha