اجرای 7200 برنامه همزمان با هفته بسیج در ایلام
کد خبر: 4100225
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

اجرای 7200 برنامه همزمان با هفته بسیج در ایلام

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال، «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است، گفت: در استان ایلام همزمان با هفته بسیج، هفت هزار و 200 برنامه در قالب ۱۵ سرفصل و ۱۴۱ عنوان برگزار می‌شود.

نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج در ایلامبه گزارش ایکنا، از ایلام، سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ۲۵ آبان در نشست خبری که در سالن جلسات هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه‌ آغاز چهل و دومین سالگرد تولد شجره طیبه بسیج به‌عنوان یادگار حضرت امام هستیم و شعار هفته بسیج امسال، «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است و امیدوارم بتوانیم به بهانه این هفته و در طی مسیر بیش از پیش این شعار را عملیاتی کنیم.

وی گفت: این شعار عمیق دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و مشخصه این خدمت، بی‌منت بودن است که در قالب اقشار مختلف انجام می‌شود و مشخصه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هر چند تا تکمیل این خدمات فاصله زیاد داریم و تلاش‌ها نیز در حال فزونی گرفتن است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: راهبرد اصلی بسیج که باعث پیش برندگی آن شده حضور در همه‌ عرصه‌هاست و فرمول حل مشکلات تفکر بسیجی است و هر جایی که مردم نیاز به خدمت داشته باشند بسیج پیشتازی می‌کند.

شاکرمی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز ما تنش آبی است، که بسیج با تمام توان وارد شد و امیدواریم به حل این مشکل در روستا‌ها و شهر‌های کوچک کمک کنیم. با احیای سه کارخانه لوله‌سازی در استان، لوله ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و ده‌ها مخزن آب با ظرفیت هزار تا ده هزار متر مکعب تأمین شد. با تلاش بسیجیان در ظرف 40 روز به روستای «مهر» شهرستان ملکشاهی رسید که رکورد و الگویی ماندگار در کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری روز‌های مختلف هفته بسیج ۱۴۰۱ گفت: یکشنبه، ۲۹ آبان با عنوان «بسیج سازندگی و پیشرفت»، دوشنبه، ۳۰ آبان با عنوان «بسیج، مسجدمحوری و جامعه اسلامی»، سه‌شنبه، اول آذر با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه، دوم آذر با عنوان «بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل»، پنجشنبه، سوم آذر با عنوان «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، جمعه، چهارم آذر با عنوان «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه، پنجم آذر با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج سال ۱۴۰۱ است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه متناسب با این نامگذاری برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد، گفت: در خدمت بسیج به مردم محدودیتی وجود ندارد و خدمت بسیج به همه ساری و جاری است.

شاکرمی گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) هر تعداد خانواده‌ای که معرفی کند و زمین داشته باشد می‌توانیم برای‌شان خانه بسازیم که امسال ۱۰۰ خانوار معرفی شد. خدمت بی‌منت و گره‌گشایی از مشکلات مردم بهترین راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است که بسیج در این زمینه پیشتاز است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه امسال در استان ایلام در هفته بسیج هفت هزار و 200 برنامه در قالب ۱۵ سرفصل و ۱۴۱ عنوان برگزار خواهد شد، ادامه داد: راهپیمایی خانوادگی مردم ایلام در سوم آذر، جشنواره جهادگران، اعزام ۱۰۰ گروه به مناطق مختلف، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، رونمایی از اختراعات بسیجیان، همایش طلایه‌داران عصر ظهور، برپایی درمانگاه سیار در مناطق محروم، اعزام پزشکان به مناطق دورافتاده، دیدار منتخبان بسیجی استان با مقام معظم رهبری و برپایی میز‌های خدمت از جمله برنامه‌های مهم در هفته بسیج است.

وی از اجتماع یک هزار نفر از دانشجویان بسیجی استان در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: برگزاری اردو‌های پیشرفت و آبادانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام
captcha