بهره‌مندی ۱۲ هزار قرآن‌آموز از فعالیت‌های مؤسسه «قمر بنی‌هاشم(ع)»
کد خبر: 4104372
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲

بهره‌مندی ۱۲ هزار قرآن‌آموز از فعالیت‌های مؤسسه «قمر بنی‌هاشم(ع)»

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «قمر بنی‌هاشم(ع)» شهرستان نیشابور گفت: طی ۱۱ سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در سنین مختلف در کلاس‌های قرآنی ثبت‌نام کرده و در سطوح و رشته‌های مختلف از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

قرآن‌محمد بابایان، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «قمر بنی‌هاشم(ع)» شهرستان نیشابور در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: این مؤسسه که در شهرستان نیشابور واقع است در سال ۱۳۹۰ با اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها در تمام رشته‌های قرآنی از روخوانی و روانخوانی تا تجوید مقدماتی و عالی، صوت، لحن، تفسیر و تدبر در قرآن و همچنین رشته‌ حفظ قرآن کریم فعالیت داشته‌‌ایم، به‌طوری‌که طی 11 سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در مقاطع سنی مختلف از کودکان سه‌ سال تا بزرگسالان در کلاس‌های قرآنی ثبت‌نام کرده‌ و در سطوح و رشته‌های مختلف از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «قمر بنی‌هاشم(ع)» شهرستان نیشابور گفت: برگزاری سالانه مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و همچنین مسابقات اذان و نماز در سطح شهرستان نیشابور به‌منظور ایجاد انگیزه و آمادگی برای حضور در مسابقات استانی و کشوری از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است. تربیت 40 حافظ کل قرآن که به مسابقات کشوری راه یافته‌اند از افتخارات مؤسسه است، چهار نوجوان از این مؤسسه موفق به حضور در مسابقات اسراء شده‌اند.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های ابتهال‌خوانی و مدیحه‌سرایی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های این مرکز است، ضمن اینکه بیش از 50 برنامه محفل انس با قرآن در این مؤسسه برگزار شده که قاریان برجسته بین‌المللی، کشوری و استانی اجرای تلاوت داشته‌اند.برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و برپایی محافل قرآنی برای قرآن‌آموزان با حضور خانواده‌ها نیز بخش دیگری از فعالیت‌ها بوده است.

بابایان با اشاره به جدایی‌ناپذیری قرآن از عترت ادامه داد: علاوه بر ارائه مباحث قرآنی، برگزاری مراسم معرفتی در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) دعوت از سخنرانان برجسته استانی و کشوری نیز همواره در دستور کار بوده است؛ برگزاری همایش‌های شهرستانی در تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های برتر، مربیان و اساتید قرآنی شهرستان نیز برنامه‌ریزی شده و تاکنون سه همایش در این راستا برگزار شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «قمر بنی‌هاشم(ع)» شهرستان نیشابور درباره دوره‌های تخصصی اظهار کرد: از مهمترین فعالیت‌های تخصصی مؤسسه، برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم بوده که خروجی آن تربیت ۲۵۰ استاد و مربی قرآن است که موفق به اخذ گواهینامه از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شده‌اند و هم‌اکنون در سطح روستاها و مناطق مختلف شهر به امر آموزش قرآن مشغول هستند.

وی به تأمین اعتبارات مؤسسه اشاره کرد و افزود: عمده تأمین هزینه‌ها از محل شهریه‌های قرآن‌آموزان است که البته هزینه قابل توجهی نیست، اما خیرانی هستند که این مؤسسه را یاری کرده‌اند.

بابایان اظهار کرد: با توجه به فعالیت 11 سال گذشته مؤسسه در سال جاری برای اجرای یک طرح آموزشی که مورد پذیرش وزارت ارشاد قرار گرفت اعتباراتی در نظر گرفته شد که پنجاه درصد مبلغی که تصویب شده بود برای اجرای طرح تأمین شد که به دلیل کمبود اعتبارات، اجرای طرح با مشکل روبه‌رو شد، اما به همت مضاعف هیئت‌ مدیره مؤسسه و کمک خیران، اجازه ندادیم اجرای طرح نیمه‌تمام بماند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «قمر بنی‌هاشم(ع)» درباره مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه در سال جاری بیان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، اجرای طرح «سبک زندگی ایرانی _ اسلامی با رویکرد قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)» از جمله فعالیت‌های مؤسسه است که طی سه ماه و در قالب کلاس‌های کارگاهی در مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر نیشابور برگزار شد.

وی در پایان گفت: همچنین چهار همایش عمومی با مشارکت ادارات آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کمیته امداد امام(ره)، اداره صنعت، معدن و تجارت و سازمان آبفا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha