پیشگامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بانکداری اسلامی
کد خبر: 4106779
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

پیشگامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بانکداری اسلامی

مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان با اشاره به پیشگامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بانکداری اسلامی، گفت: این بانک، تخصصی‌ترین بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

ساجدی، مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، ولی ساجدی، مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان، امروز، ۲۲ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز افتتاح این بانک برگزار شد، اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با سهام‌داری ۱۰ بانک افتتاح شد و ۲۳ درصد سهام این بانک متعلق به بانک ملی است.

وی فلسفه وجودی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را کمبود و نیاز تسهیلات قرص‌الحسنه و نظر دولت وقت دانست و گفت: هدف از ایجاد این بانک، سوق دادن بانک‌داری به سمت بانکداری اسلامی بود.

ساجدی با بیان اینکه بانک‌ها در یک تقسیم‌بندی بر مبنای دو شاخص تخصصی و تجاری تقسیم می‌شوند، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تخصصی‌ترین بانک قرض‌الحسنه در کشور است که تمام خدمات بانکی را ذیل عقد قرض‌‌الحسنه ارائه می‌دهد.

مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان، گفت: با ترویج فرهنگ قرص‌الحسنه و هم‌افزایی بانک و مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان بانکداری اسلامی را در جامعه گسترش داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان لرستان فعال هستند، ادامه داد: میزان مشتریان این بانک در حال حاضر ۱۴ میلیون هستند و به یک معنا از هر شش شهروند ایرانی یک نفر مشتری این بانک است کمااینکه شعار ما این است که بانک قرض الحسنه بانک زندگی باشد و تمام جامعه مشتریان آن باشند.

ساجدی هدف‌گذاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را افزایش ضریب نفوذ بانک در جامعه دانست و با بیان اینکه با روی کار آمدن مدیرعامل جوان این بانک، هدف‌گذاری‌ها محقق شده است، گفت: برای اولین بار، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به باشگاه صد هزار میلیاردی‌ها پیوسته و توانسته است منابع خوبی از سیستم اقتصادی جامعه را کسب کند.

مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان با اشاره به اینکه با افزایش منابع بانک، میزان خدمات‌دهی به مردم افزلیش پیدا کرده است، اضافه کرد: سوپر اپلیکیش کیوبانک، توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی شده که عمده خدمات بانکی را به شکل الکترونیک‌ و بدون نیاز به حضور در بانک، ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اولین بانکی است که با همکاری بورس، بحث کد سجام و نیز افتتاح حساب آنلاین را پیاده سازی کرد، ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اولین بانکی است که نسبت مطالبات آن زیر یک درصد است.

ساجدی با اشاره به فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سیل ۹۸ لرستان و ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان، افزود: بعد از یک‌ماه از وقوع سیل لرستان، تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان پرداخت شد کمااینکه در سال ۹۹ بیش از ۵۰۰ هزار خانه روستایی توسط این بانک بیمه شده است.

مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان با اشاره به اینکه این بانک در ایام کرونا، ۳۵۰ میلیون تومان در قالب تجهیز دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تب‌سنج به علوم پزشکی لرستان کمک کرد، ادامه داد: علاوه بر این، بانک در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بخشی از وجوهات جرائم دریافتی بابت دیرکرد تسهیلات را به عنوان کمک و مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر شاهد افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی و اشتغالزایی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بودیم، خاطرنشان کرد: در راستای تسهیلات تبصره ۱۶ کمیته امداد ۲۱۹ هزار میلیون ریال و بهزیستی ۱۵۷ هزار میلیون ریال پرداخت شده است.

ساجدی با بیان اینکه رسالت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حمایت از اقشار متوسط و رو به پایین است و عمده فعالیت این بانک در حیطه تسهیلات خُرد است، گفت: سیاست‌های کلی بانک این است که در هر شهرستان مهم یک شعبه داشته باشیم این در حالی است که در عمده شهرستان‌های استان لرستان، شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، فعال هستند.

مدير شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان با اشاره به اینکه مشتریان در هر جایی می‌توانند افتتاح حساب انجام و حتی کارت بانکی را از طریق پست دریافت کنند، اظهار کرد: حرکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سمت اهداف فرهنگی است چراکه هدف بانک ترویج فرهنگ قرص‌الحسنه است لذا اگر وظایفی که بر عهده داریم را به درستی انجام دهیم، بهترین خدمت را به فرهنگ انجام داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha