قزوین میزبان ۸ شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4107901
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

قزوین میزبان ۸ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: استان قزوین، جمعه، ۲ دی‌ماه میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود.

شهدای گمنام

به گزارش ایکنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، امروز، ۲۷ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ورود پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس به قزوین برگزار شد، گفت: ۴۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تدفین و تشیع خواهند شد که ۲۰۰ شهید در تهران و ۲۰۰ شهید دیگر در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها تشیع و تدفین می‌شوند. از این تعداد ۸ شهید گمنام نیز متعلق به استان قزوین است.

وی افزود: استان قزوین، جمعه، ۲ دی ماه میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود. استقبال از پیکر شهدا ساعت ۱۰ صبح در میدان میرعماد و به سمت میعادگاه نماز جمعه انجام خواهد شد.

امیری‌مقدم با دعوت از عموم مردم شهیدپرور قزوین برای استقبال از این شهدا، اظهار کرد: پس از استقبال و برگزاری مراسم تشییع پیکر چهار تن از این شهیدان در قزوین، ۲ شهید در تاکستان و ۲ شهید نیز در شهرستان البرز تشییع، تدفین و به خاک سپرده خواهند شد.

وی بیان کرد: محل تدفین چهار شهید شهرستان قزوین در دانشگاه فرهنگیان، مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر، معراج شهدای قزوین و شهر رازمیان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، اضافه کرد: ۲ شهید شهرستان تاکستان نیز، در شهرداری تاکستان و شهر اسفرورین و ۲ شهید شهرستان البرز نیز در شهرک نصرت‌آباد و مجتمع شهید شفیع‌زاده شهر صنعتی البرز به خاک سپرده خواهند شد.

وی تأکید کرد: از این هشت شهید گمنام، هفت شهید در منطقه شلمچه و یک شهید در عملیات منطقه خیبر و جزیره مجنون تفحص شده‌اند. ۴ نفر از این شهدا نیز در عملیات کربلای ۵ حضور داشته‌اند. در استان قزوین ۳۵ یادمان شهید گمنام ساخته‌شده است و تاکنون در این یادمان‌ها ۷۵ شهید گمنام تدفین شده‌اند.

امیری مقدم در پایان بیان کرد: چهار یادمان شهدای گمنام تدفین شده در شهرستان بوئین‌زهرا که واقع در روستای ولی‌آباد، دانسفهان، دانشگاه آزاد شال و خوزنین است نیمه‌کاره باقی‌مانده که در این خصوص خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر یادمان‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha