برگزاری رقابت‌های قرآنی در زیارتگاه «میثم تمار» عراق
کد خبر: 4107966
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

برگزاری رقابت‌های قرآنی در زیارتگاه «میثم تمار» عراق

بخش امور دینی و علوم قرآنی تولیت زیارتگاه‌های شیعی در نظر دارد مسابقات ملی قرآن در زیارتگاه «میثم تمار» در نجف برگزار کند.

به گزارش ایکنا، قرار است این مسابقات 24 و 25 دسامبر 2022(سوم و چهارم دی ماه) برگزار شود و گروه‌های قرآنی زیارتگاه‌های شیعی از استان‌های مختلف عراق در آن شرکت کنند.

همچنین اخبار رسیده از عراق حاکی است، محفل هفتگی انس با قرآن با نام «عرش تلاوت» شامگاه جمعه، 25 آذرماه با حضور قاریان ایرانی و عراقی در صحن حرم عباسی در کربلا برگزار شد.

این مراسم به همت مرکز پروژه‌های قرآنی وابسته به مجمع علمی قرآن کریم آستان مقدس عباسی برگزار شد و هیئت‌هایی قرآنی از انجمن قرآنیان بصره و هیئتی از قاریان و حافظان ایرانی و گروه «مصباح الهدی» و انجمن قرآنیان «النصر» از استان ذی قار عراق در آن حضور یافتند.

قاریان و حافظان قرآن حاضر در مراسم به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و «عمار الحلی»، «وسام عبدالساده» و «عدنان الموسوی» از جمله قاریانی بودند که آیاتی از قرآن تلاوت کردند.

از سوی  دیگر دارالقرآن آستان حسینی سی ویکمین محفل قرآنی «سید الشهداء» را روز جمعه با حضور قاریانی از عراق و مصر در استان بابل برگزار کرد و این محفل با تلاوت «فلاح زلیف» قاری و مؤذن آستان عباسی آغاز شد.

در ادامه مراسم نیز سیدمرتضی جمال‌الدین، معاون رئیس دارالقرآن آستان حسینی سخنرانی کرد و «اسلام محمد نوح»، قاری مصری به تلاوت قرآن پرداخت.

واحد فعالیت قرآنی بانوان دارالقرآن آستان مقدس حسینی نیز روز جمعه با اجرای برنامه‌های قرآنی به تکریم گروهی از بانوان حافظ قرآن در کربلا پرداخت و در این مراسم 25 حافظ کل قرآن تجلیل شدند.

زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha