نمایشگاه قرآن‌های نادر در کتابخانه «ملک عبدالعزیز» عربستان + عکس
کد خبر: 4108091
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
هم‌زمان با روز جهانی زبان عربی برگزار شد؛

نمایشگاه قرآن‌های نادر در کتابخانه «ملک عبدالعزیز» عربستان + عکس

کتابخانه عمومی «ملک عبدالعزیز» عربستان به مناسبت روز جهانی زبان عربی اقدام به برگزاری نمایشگاه قرآن‌های نادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار 24، این نمایشگاه دیروز، 18 دسامبر 2022 به مناسبت روز جهانی زبان عربی برگزار شد و شامل مجموعه‌ای نادر از قرآن‌های تاریخی بود که قدمت بیشتر آن‌ها به قرن دهم تا سیزدهم هجری می‌رسد.

در این نمایشگاه 267 قرآن در معرض دید عموم قرار گرفت که 20 نسخه از آن، قرآن‌های موزه‌ای بود که در آن هنر اسلامی و تزئینات عربی و اسلامی به چشم می‌خورد.

کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز عربستان همچنین به مناسبت روز جهانی زبان عربی نمایشگاه نسخ خطی عربی نادر برگزار کرد که شامل آثاری در علوم زبان عربی، ادبیات عرب، هنرهای عربی و دانشنامه‌های عربی بود.

در این رویداد آثاری از جمله دو نسخه خطی کتاب فرهنگ لغت «قاموس محیط» تألیف محمد بن یعقوب فیروزآبادی که در سال 994 و 997 کتابت شده است و همچنین نسخه خطی کتاب «ابوالفتح عثمان بن جنی الموصلی» از علمای زبان عربی در قرن پنجم هجری نیز عرضه شد.

نمایشگاه جهانی «خوشنویسی عربی» با نمایش بیش از 200 کتاب درباره زیبایی‌های خط عربی و هنرهای آن و تابلوهای متنوع خوشنویسی عربی خوشنویسان مشهور و برجسته و نمایشگاه «سکه‌های اسلامی در طول دوران‌ها» به منظور معرفی شیوه‌های خوشنویسی زبان عربی بر روی سکه‌ها و نشان‌دادن تنوع و دقت در ساخت سکه از دیگر برنامه‌های کتابخانه ملک عبدالعزیز به مناسبت روز جهانی زبان عربی بود.

انتهای پیام
captcha