مادران و همسران شهدا اسوه‌های صبر و راویان جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4114803
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
استاندار گیلان:

مادران و همسران شهدا اسوه‌های صبر و راویان جهاد تبیین هستند

اسدالله عباسی گفت: مادران و همسران شهدا اسوه‌های صبر و راویان جهاد تبیین برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب، به‌ویژه در مسائل ارزشی، حجاب و عفاف، ترویج فرزندآوری، امور فرهنگی و اجتماعی هستند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 25 دی‌ماه در دهمین آیین اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از مادران و همسران شهدا که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، اظهار کرد: روز زن و مادر به ولادت حضرت فاطمه(س) مزین شده، با بررسی سیره حضرت فاطمه(س) می‌بینیم ایشان نمونه یک انسان کامل است و آنقدر مهربان بود و نسبت به پدر احترام می‌گذاشت که «ام‌ابیها» لقب گرفت، حتی در دفاع از ولایت فداکاری کرد تا حقانیت اسلام و قرآن زنده بماند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان به قدری تلاش کرد تا امام حسین(ع) را برای زنده نگه داشتن دین جدش، تربیت و در راه خدا فدا کرد، با اینکه بیش از 1400 سال از آن زمان می‌گذرد اما عشق به حسین(ع) در خون شیعیان جریان دارد. ایشان حضرت زینب(س) را تربیت کرد تا پیام عاشورا را زنده نگه دارد، امروز ما فاطمه‌های زمان را داریم که راه آن بانوی گرامی را ادامه می‌دهند.

عباسی گفت: صبر، استقامت و مقاومت شما مادران و همسران شهدا برگرفته از سیره حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است؛ آنان نماد عزت، اقتدار، حجاب، عفاف و الگوی جامعه هستند. زبان قاصر است تا وصف این فداکاری را توصیف کند، اما آنچه که مشخص است مادران و همسران شهدا الگوی جامعه هستند، شما رسم و سیره حضرت زهرا(س) را به بانوان و دختران جامعه نشان می‌دهید و ام‌البنین‌های زمان هستید که فرزندان و عزیزان‌تان را به جبهه فرستادید.

استاندار گیلان بیان کرد: خیلی از مادران شهدا حتی در فراغ فرزند گریه نمی‌کردند این امر بیانگر الگو و اسوه صبر بودن، است که سختی‌های زندگی را نشان ندادید. مسائل مادی و دنیوی را با نیت معنوی جایگزین نکردید.

وی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته و مهم بحث ولایت‌مداری و تبعیت از ولایت است، تصریح کرد: امروز در جامعه می‌بینیم دشمنان استوانه و عمود خیمه اسلام، ولایت‌فقیه را نشانه گرفتند، وقتی نتوانستند به هدف‌شان برسند به ساحت مقام معظم رهبری توهین کردند.

عباسی گفت: ما از قدرت شهدا استفاده می‌کنیم، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌ها به شهدا توسل می‌کرد و موفق می‌شد، امروز اگر در جامعه نامهربانی‌هایی را می‌بینید با وجود اینکه دشمن تمام ابزار و سلاح خود را به‌کار گرفت و در زمان دفاع مقدس با کمک دنیا می‌خواستند نظام اسلامی را از بین ببرند اما خون شهدا و جانبازان باعث شکست آنان شد.

مقام عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: دشمن در نقشه‌های بعدی و اعمال تحریم‌های اقتصادی تلاش کرد خود را به جایی برساند، اما چون دید ما تسلیم نشدیم و راه درست اقتصاد را پیدا کردیم و توانستیم با تکیه بر اراده و ظرفیت‌های خودمان، روی پا بایستیم، بحث اغتشاشات را پیش کشید.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مادران شهدا در جهاد تبیین گفت: مادران و همسران شهدا اسوه‌های صبر و راویان جهاد تبیین برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب، به‌ویژه در مسائل ارزشی، حجاب و عفاف، ترویج فرزندآوری، امور فرهنگی و اجتماعی هستند؛ معنویت و نورانیت مادران و همسران شهدا راهگشاست و دشمن مغلوب می‌شود.

عباسی افزود: امروز دشمن در جنگ سخت و نظامی ناامید شده و تنها ابزار امروز آنان، عرصه جنگ شناختی بوده یعنی به دنبال این است که نگرش نسل جوان و نوجوان ما را به مسائل اعتقادی و انقلابی کم‌رنگ کند. لذا، نباید مسائل فرهنگی را فراموش کنیم، مشق آثار فرهنگی مربوط به دفاع‌ مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید واژه‌های شهادت و ایثار را حفظ کرده و خاطرات مادران و همسران شهدا را پاس‌ بداریم و به شهدا توسل و تمسک بجوییم.

وی تصریح کرد: اگر مدیران دولت چنین حسی نسبت به خانواده و مادران شهدا نداشته باشند نمی‌توانند خدمت کنند. لذا، وظیفه خود می‌دانیم که به برکت نورانیت و معنویت این عزیزان زندگی و خدمت می‌کنیم و از شما کمک می‌خواهیم تا بتوانیم شرایط کشور را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. سلاح علم، ایمان، شهادت و شجاعت این واژگان مقدس را سرلوحه کار قرار دهیم و از ظرفیت فرزندان شهدا و جانبازان در مباحث مدیریتی باید بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان بیان کرد: در بودجه 1401 و 1402 عملکرد خوبی داشتیم، بیش ‌از 80 درصد درآمدهای بودجه محقق شده که نشان‌دهنده نشانه عملکرد و تلاش مناسب مسئولان استان است. در روزهای اخیر بدون تعطیلی و با مدیریت هوشمند، دو میلیون و 500 هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز داشتیم.

در ادامه زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اظهار کرد: هر سال همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و مادر جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با هدف تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود، در ۹ دوره گذشته بیش از ۳۵۰ نفر از مادران و همسران شهدا تجلیل شدند.

وی با اشاره به پویش تجلیل از مادران و همسران شهدا، افزود: در هفته تجلیل از مقام زن 200 عنوان برنامه در استان برگزار شده که در حال اجراست. امروز مصادف با دومین روز از هفته بزرگداشت مقام مادر «زن، خودباوری و جهاد علمی» نامگذاری شده است.

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه رویکرد دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امسال با محوریت تجلیل از همسران جانبازان به‌عنوان پرستاران واقعی بوده، گفت: در استان دو هزار و 436 مادر شهید، یک‌هزار و 364 همسر شهید، 21 هزار و 506 همسر جانباز داریم.

در ادامه سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: آیین تشییع 400 شهید گمنام در سطح کشور بار دیگر توطئه نظام سطله و هیاهوی اغتشاشات را نقش برآب کرد و وحدت و آرامش را به ارمغان آورد. سه شهید گمنام هم در بیش از 110 نقطه مختلف استان در مساجد، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و ... با حضور خیل عظیمی از دلدادگان تشییع شدند.

وی گفت: تدوین دانش‌نامه دفاع‌ مقدس با محوریت «شهدا و اشخاص» با همکاری دانشگاه گیلان، جهاددانشگاهی استان و دانشگاه آزاد رشت در حال انجام است که در این راستا مکتب 198 شهید شاخص شناسایی شده است.

یادآور می‌شود، دهمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با مشارکت اداره‌کل امور بانوان استانداری گیلان، بنیاد شهید استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، کمیته زنان و دفاع مقدس استان برگزار و از 50 نفر از مادران و همسران شهدا با اهدای گل و لوح تجلیل شد.

همچنین مرکز امور قرآنی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان به‌عنوان مشارکت‌کننده در این برنامه و عضو کمیته زنان و دفاع مقدس، در قالب طرح منطقه‌ای «ماندگاران صبور» از خانواده چهار شهید جهاددانشگاهی استان گیلان به نام‌های فرزاد رئیس‌زاده، نقی صنایع پرکار، هاشم اخترشمار و حسین محبی کجیدی تقدیر به‌عمل آورد.

انتهای پیام
captcha