۲ شهر کهگیلویه‌وبویراحمد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
کد خبر: 4116360
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

۲ شهر کهگیلویه‌وبویراحمد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه دو شهر این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته،گفت: امیدواریم با رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن شاهد بهبود شرایط باشیم.

سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست ستاد کنترل ایمنی بیماری‌های بازدید و نوپدید، مهم‌ترین خطر متوجه استان در شیوع سویه جدید کرونا را عادی‌انگاری دانست و اظهار کرد: درخصوص رعایت دستورالعمل‌ها و تزریق دز یادآور نباید غافل شد.

وی با بیان اینکه، انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ بسیار مهم بوده، با قدردانی از تلاش کادر درمان، پزشکی، پرستاری و خدماتی که در سنگر نخست مقابله با کرونا بوده و هستند، گفت: تزریق واکسن به معنای پایان بیماری کووید۱۹ نیست.

هاشمی‌مهر ادامه داد: دو شهر استان در وضعیت زرد قرار گرفته است و امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن یادآور شاهد شرایط بهتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شویم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه‌و بویراحمد افزود: تداوم روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی قطعاً در موج کرونا اثرگذار است و انتظار داریم مردم و مسئولان با رعایت بیشتر، مانع شروع و شیوع سویه جدید و پیک کرونا شوند.

هاشمی‌مهر بیان کرد: اکنون که به لحاظ واکسن و دارو و درمان شرایط کشور مطلوب است و 6نوع واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ در کشور تولید می‌شود، باید همچنان شیوه نامه‌ها رعایت شود.به اندازه کافی انواع واکسن در استان ذخیر داریم.

وی با تأکید به اینکه در مدارس استان شیوه نامه‌ها بیشتر رعایت شود، اظهار کرد: مردم همچنان با حساسیت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌‌گذاری را در راستای کاهش بیماری کرونا رعایت کنند.انواع سویه بیماری کووید ۱۹، آنفلوآنزا و یا شبه سرماخوردگی وجود دارد و در صورت ابتلا و مشکوک بودن باید به پزشک مراجعه شود.مسئله کرونا در مدارس بیشتر مورد توجه باشد و صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کووید ۱۹ و سویه‌های آن داشته باشند.

انتهای پیام
captcha