توزیع 12 هزار نسخه قرآن از سوی خیریه ترکیه‌ای در آفریقا
کد خبر: 4116531
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

توزیع 12 هزار نسخه قرآن از سوی خیریه ترکیه‌ای در آفریقا

بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها از توزیع نزدیک 12 هزار نسخه از قرآن کریم در قاره آفریقا، در سال 2022 خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها(İHH)، یک سازمان خیریه تأثیرگذار در ترکیه، از توزیع 11 هزار و 215 نسخه قرآن کریم در قاره آفریقا در سال 2022 خبر داد.

این بنیاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این افتخار را داشته‌ایم که با توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم به عنوان هدیه در کشورهای اسلامی مختلف در سطح جهان، بخشی از نیازهای آنها را تأمین کنیم.

این بنیاد تصریح کرده است: از این میان 3500 نسخه در نیجریه، 2500 نسخه در مالی، 2184 نسخه در بورکینافاسو، 1000 نسخه در چاد، 600 نسخه در گینه، 586 نسخه در اتیوپی، 500 نسخه در بنین و 345 نسخه در سودان توزیع شده است.

 با توزیع این نسخ، مجموع نسخه‌های قرآن توزیع شده توسط این هیئت تاکنون به 274 هزار نسخه رسیده است.

بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها، یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که در زمینه کمک‌های بشردوستانه، حقوق بشر و دیپلماسی بشردوستانه در بیش از 100 کشور فعال است.

این سازمان در سال 1992 در استانبول با هدف جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه و ارائه آنها به قربانیان مسلمان جنگ بوسنی تأسیس شد. سازمان به انجام فعالیت‌های خود و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق بحران‌زده و درگیری مانند چچن، فلسطین، کوزوو و دیگر کشورهای ادامه داد و اکنون دامنه فعالیت‌های آن کشورهایی در 5 قاره جهان را در برمی‌گیرد.

بخش عمده این فعالیت‌ها شامل ارائه کمک‌های غذایی، آموزش، بهداشت و اجرای طرح‌های توسعه پایدار مانند ساخت مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد، مراکز فرهنگی و حفر چاه آب است.

انتهای پیام
captcha