شهردار شیراز به دنبال تحولات سیاست‌گذاری در حوزه زنان باشد
کد خبر: 4123147
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۸

شهردار شیراز به دنبال تحولات سیاست‌گذاری در حوزه زنان باشد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهردار شیراز به دنبال تحولات سیاست‌گذاری در حوزه زنان باشد،‌ گفت: در این رابطه باید با ایجاد واحد یا نهادی تحت عنوان اداره‌ کل زنان و چارت پیشنهادی آن سریع‌تر گزارش عملکرد در این مورد را اعلام کند.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه یکشنبه، 30 بهمن در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با تکریم عید مبعث بر ضرورت الگوگیری از اخلاق پیامبر(ص) تأکید کرد و گفت: نظر محققین این است که دشمنان با اخلاق پیامبر(ص) مشکل نداشته بلکه با فرماندهی ایشان و با گرفتن قدرت سیاسی جامعه توسط او مشکل داشتند چرا که در عین راستی، درستی و صداقت در صراط مستقیم بود و دشمنانش در اوج خدعه، نیرنگ و مکر حرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: آغاز بعثت با سیاست گره خورد، سیاستی که زیربنای آن مکارم اخلاقی است لذا پیامبر(ص) مدیر سیاسی و اخلاق شد لذا ایشان همچون انبیا دیگر به دنبال ایجاد محیطی سالم و متناسب بود تا انسان را در خود بپروراند.

حسینی با بیان اینکه عید مبعث روز انتصاب عالی‌ترین مدیر سیاسی عالم بشریت است، افزود: اخلاق پیامبر(ص) کاربرد سیاسی داشت. پیامبر(ص) در مدیریت نه تنها معلم اخلاق، بلکه معلم سیاست است و اخلاق عالی پیامبر اکرم (ص) مقدمه سپردن مدیریت سیاسی جامعه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه امروز نیاز شهر شیراز مدیریتی انسانی‌تر، واقع‌گرایانه‌تر و مسئولانه‌تر است، گفت: تجربه زندگی در شهری که با کیفیت است منوط به تأمین معیارهای روبنایی و زیربنایی بی‌شماری است. شهری که اجتماع ساکن در آن پایدار باشد، پاسخگو به نیازهای شهروندانش باشد و دارای برنامه برای تخصیص منابع برای نسل حاضر و آینده باشد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش زن و خانواده گفت: تمرکز دشمنان بر مقوله زن به عنوان یکی از مبانی هجوم سیاسی تبلیغاتی به نظام اسلامی سومین علت ضرورت توجه کامل به بانوان است. ما امروز در مدیریت شهری، در مسیر رسیدن به مدینه فاضله، به رویکرد مدنی نیاز داریم به جای رقابت‌طلبی و جاه‌طلبی‌های رایج که بعضاً مشاهده می‌شود.

حسینی بیان کرد: نقاط قوت زنان در مدیریت و راهبری، توانایی در تخصیص منابع، تدوین چشم‌انداز دائمی و آینده‌نگری، ترجیح نفع جمعی بر نفع فردی، پایبندی به اصل زمان‌بندی و عملکرد بر اساس برنامه، دارا بودن حس مشارکت‌جویی و روحیه راهبری و هدایت تیمی که همگی جرو خصایل یک مدیر موفق خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری شیراز لازم است از توانمندی بانوانی که با صرف هزینه و زمان در همین نهاد رشد کرده و علم و دانش را مزین به تجربه ارزشمندی در فرآیند کار تخصصی کرده‌اند، بحق استفاده شود.

وی تأکید کرد: گام نخست در مسیر توسعه پایدار و یکی از راه‌های رسیدن به شهر خانواده‌محور تأسیس نهاد یا اداره کلی است که همزمان به آموزش بانوان در مسیر ارتقای شغلی به پرورش مدیران آینده بپردازد و با تدوین شاخص‌های فرهنگی و مدیریتی به بانوان توانمند و دارای پتانسیل کمک کند.

حسینی ادامه داد: برای رشد، تعالی جامعه و خدمت به شهروندان و مسیر تحول تربیتی در کلان شهر شیراز جلساتی که در این خصوص در آبان‌ماه با شهردار برگزار شد و جلساتی هم با موضوع پیشنهاد ایجاد واحدی تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده یا اداره کل امور زنان اجرا شد که انجام این مهم ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم و اقدامات اخیر دشمن در حوزه زنان که نشان داد باید برای این مهم، سریع‌تر سیاستگذاری و برنامه راهبردی جدی داشته باشیم و اهم فعالیت‌های اداره‌کل امور بانوان را سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، مشارکت اجتماعی بانوان، توانمندسازی اجتماعی بانوان، توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی مختص بانوان در نظر بگیریم و مخاطبان این اداره کودکان، دختران، بانوان و خانواده باشند.

وی ادامه داد: قطعاً این اداره می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین متولی تحکیم بنیان خانواده در مدیریت شهری ضمن تأکید بر هویت دینی و سبک زندگی شهری و با در نظر گرفتن اهمیت سنین کودکان، شهر را برای بازی و سرگرمی آن‌ها آماده کند تا بتوانیم آن‌ها را در فضاهای متفاوت شهری مورد تربیت اسلامی قرار دهیم یعنی ارائه و انتقال روشمند و سامان‌مند دانش‌ها و آگاهی‌ها و اطلاعات درباره ماهیت شهروندی و ابعاد قوام بخش آنکه شامل حقوق، تکالیف، مزایا، مسئولیت‌ها، تعهدات و بقیه موارد که در یک کلام می‌توان گفت آمادگی برای حیات طیبه برای شهروندان باشد.

حسینی در پایان گفت: شهردار شیراز به دنبال تحولات سیاست‌گذاری در حوزه زنان باشد و با پاسخ به نامه ارسال شده در این رابطه، با ایجاد واحدی یا نهادی تحت عنوان اداره‌کل زنان و چارت پیشنهادی آن به امید فضل و احسان خداوند سریع‌تر گزارش عملکرد در این مورد را اعلام کند.

انتهای پیام
captcha