کمبود دانش‌پژوهان مسلمان در دانشگاه‌های کنیا
کد خبر: 4123687
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

کمبود دانش‌پژوهان مسلمان در دانشگاه‌های کنیا

رئیس شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا(Kemnac) گفت که دانشگاه‌ها فاقد دانش‌پژوهان مسلمان هستند و از کسانی که آموزش‌های لازم را دارند، خواست تا در مؤسسات آموزش عالی محلی استخدام شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از Standard Media، جوما نگائو(Juma Ngao)، رئیس شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا  (Kemnac) گفت که دانشگاه‌ها فاقد دانش‌پژوهان مسلمان هستند و از کسانی که آموزش‌های لازم را دارند، خواست تا در مؤسسات آموزش عالی محلی استخدام شوند.

نگائو که در مراسمی در مومباسا سخنرانی می‌کرد گفت: تاکنون آموزش‌های اسلامی توسط علمای غیرمسلمان در مؤسسات آموزشی در سطح کشور انجام می‌شود.

وی گفت که نمی‌توانست تصور کند که غیرمسلمانان در حال تدریس علوم دینی اسلامی باشند و از منتقدانش خواست در این مورد صحبت کنند.

شیخ نگاو از علمای مسلمان خواست تا از دانش خود برای تدریس در مؤسسات آموزشی به جای هدر دادن تجربه خود در کارهای کوچک استفاده کنند و از علمای مسلمان خواست که معارف اسلامی را جدی بگیرند.

وی مدعی شد که تعداد معلمان غیرمسلمان ثبت شده توسط وزارت آموزش که تعلیم و تربیت دینی اسلامی را تدریس می‌کنند از معلمان مسلمان بیشتر است.

نگائو به شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا یادآوری کرد که از کارهای کوچک دوری و در عوض انرژی خود را برای ارتقای استانداردهای آموزش اسلامی صرف کنند.

جمعیت کنیا حدود ۵۵ میلیون نفر است و حدود ۱۱ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha