بانوان فعال قرآنی حمایت نمی‌شوند
کد خبر: 4124640
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد

بانوان فعال قرآنی حمایت نمی‌شوند

رتبه دوم سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در رشته حفظ کل گفت: با وجود حضور پررنگ و قوی بانوان طی سال‌های اخیر در عرصه فعالیت‌های قرآنی، آن‌طور که باید و شاید از آنها حمایت نمی‌شود.

هاجر مهرعلیان رتبه دوم سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل

هاجر مهرعلیان، رتبه دوم سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه فعالیت در حوزه قرآن را از سال 83 تا 84 با حفظ قرآن آغاز کردم، اظهار کرد: سال 92 در مسابقات دانشجویی، مسابقات اوقاف و مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی(ع) موفق به کسب رتبه اول شدم. سال 94 نیز در مسابقات اردن و امسال در مسابقات بین‌‎المللی ایران با چند صدم اختلاف، رتبه دوم را کسب کردم.

وی افزود: امسال سطح مسابقات بین‌المللی ایران نسبت به مسابقات اردن که تجربه حضور در آن را داشتم، به لحاظ کیفی بهتر بود و حفاظ قوی در مسابقات شرکت داشتند.

این حافظ کل قرآن ادامه داد: در چند سال اخیر، حضور بانوان در حوزه فعالیت‌های قرآنی پررنگ‌تر شده است و شاهد حضور علاقه‌مندان بسیاری در دوره‌های آموزش حفظ، قرائت و صوت و لحن هستیم، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد، ریزش زیاد‎ اعضای دوره‎‌هاست. معمولا دوره‌ها با 30 نفر آغاز می‌‎شوند و بعد از مدت کوتاهی، به تعداد هفت یا هشت نفر می‌رسند.

وی با انتقاد از حمایت نشدن بانوان فعال قرآنی و رتبه‌های برتر مسابقات گفت: با وجود حضور پررنگ و قوی بانوان طی سال‌های اخیر در عرصه فعالیت‌های قرآنی، آن‌طور که باید و شاید، از آنها حمایت نمی‌شود؛ اینکه یک نفر بعد از چند سال تلاش در مسابقات شرکت و رتبه کسب کند و بعد همه چیز تمام شود، درست نیست، از این استعدادها باید حمایت و از آنها در بخش‌های گوناگون استفاده شود. این امری خودجوش هم نیست که بگوییم خود فرد باید در پی این موقعیت باشد، چراکه بدون تصمیم و عزم جدی برای حل این مشکل، با مراجعه یک یا دو نفر، مسئله حل نخواهد شد.

مهرعلیان تأکید کرد: در حوزه آموزش قرآن، یکی از نیازهای مهم، آموزش مربیان است؛ اطلاعات و آگاهی‌های مربیان قرآن باید به‌روز باشد و آنها در عین حال که آموزش می‌دهند، باید آموزش هم ببینند؛ وجود جلسات هم‌اندیشی و ایده‌یابی درباره بهترین روش‌های آموزش قرآن، لازمه امروز فعالیت‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: مربیان باید توجه داشته باشند که سخت‎گیری در دوره‌های آموزش قرآن با توجه به مشغله‌های گوناگونی که افراد دارند، باعث ریزش تعداد مخاطبان این دوره‌ها می‌شود. بنابراین، باید هدف را حضور قرآن‌آموز در کلاس و استفاده از فضای قرآن در نظر گرفت و در چارچوب قوانین، از سخت‎گیری در آموزش پرهیز کرد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha