طلاب با جلوه‌های هنر ایرانی ـ اسلامی آشنا شوند
کد خبر: 4126542
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

طلاب با جلوه‌های هنر ایرانی ـ اسلامی آشنا شوند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی هنر اسلامی ـ ایرانی که در حوزه علمیه الغدیر برگزار شد،‌ گفت: طلاب باید با جلوه‌های هنری آشنا و در این زمینه استعدادهای خود را شکوفا کنند.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی هنر اسلامی ـ ایرانی که عصر ۱۵ اسفند در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، از هنرمندانی که در این نمایشگاه خلق اثر کردند قدردانی کرد و گفت: همه این آثار فاخر، خوب و ارزشمند است. بحث هنر، به ویژه هنر ایرانی ـ اسلامی از مقوله‌هایی است که باید بیش از اين درباره آن کنکاش و پژوهش به ویژه در محیط‌هایی مانند حوزه علمیه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هنر یکی از خلاقیت‌های انسانی است که خداوند در وجود آدمی به ودیعه نهاده است تا بتواند روح زیبادوستی خود را به نمایش بگذارد، به عبارتی هنر نماد شناخت روح زیبایی است که خداوند در وجود بشر به ودیعه گذاشته و همچنین شناساندن این روح زیبایی به دیگران است.

آیت‌الله حیدری با اشاره به جلوه‌های مختلف هنر گفت: تمدن و مدنیت یک ملت به پیشرفت هنر آن بستگی دارد. ملت ایران که از نظر تمدن یک ملت پیشرفته به شمار می‌آید، یکی از فاخرترین جلوه‌های تمدنی آن همین هنرهای زیبایی است که توسط انسان‌های فکور، ظریف و با احساس در طول تاریخ خلق شده است، به همین دلیل هنرمندان ما شایسته تقدیر هستند.

مدیر مدرسه علمیه الغدیر در پایان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که طلاب دیگر ما بتوانند با این جلوه‌های هنری آشنایی پیدا کنند و در این جهت بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

گفتنی است نمایشگاه گروهی هنر ایرانی اسلامی به مناسبت نیمه شعبان در بخش‌های نقاشی خط و نقاشیخط، نقاشی دیجیتال و فتومنتاژ از ۱۵ اسفند در حوزه الغدیر افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری از حجت‌الاسلام آرش نیک‌نژاد، سیدرضا احمدی، رضا زدوار،‌ کریم کیانی، فهیمه کریمیان، کمیلی کریمی، مهدی قنواتی و مهدی ترک به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا فردا چهارشنبه، ۱۷ اسفند در حوزه علمیه الغدیر دایر است.

انتهای پیام
captcha