بیرمنگام؛ میزبان جشنواره بزرگ غذای حلال
کد خبر: 4127290
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

بیرمنگام؛ میزبان جشنواره بزرگ غذای حلال

شهر بیرمنگام انگلستان بزرگترین جشنواره غذای حلال خود را خردادماه 1402 برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Secret Birmengham، این رویداد دو روزه، 27 و 28 ماه مِی (6 و 7 خرداد 1402) در NEC Arena بیرمنگام برگزار می‌شود.

به گفته مسئولان برگزارکننده این رویداد، حضور بیش از 150 فروشنده غذای حلال در این جشنواره قطعی شده و انتظار می‌رود که بیش از 20 هزار نفر از غرفه‌های آنها دیدن کنند.

علاوه بر غرفه‌های غذای حلال، بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه سرپوشیده با غرفه‌های سبک زندگی اسلامی و سرگرمی نیز در این جشنواره تدارک دیده شده است.

سعید بلال خان مدیر جشنواره در این باره گفت: توانایی میزبانی جشنواره غذای حلال مانند یک رؤیا است که دوستان و خانواده‌ها را برای معاشرت، غذا خوردن و رویداد سبک زندگی حلال دور هم جمع می‌کند. همه افراد را تشویق می‌کنیم که به ما بپیوندند تا کمی بیشتر در مورد ادغام مسلمانان در بریتانیا بیاموزند. همچنین این رویداد فرصتی عالی برای ما در حمایت از کسب و کارهای حلال است، به این امید که آنها را از یک استارت‌آپ کوچک به شرکت‌های پیشرو تبدیل کنیم.

شهر بیرمنگام به دلیل تنوع قومی و مذهبی خود در بریتانیا مشهور است و در سال ۲۰۲۱، ۳۰ درصد از جمعیت بیرمنگام خود را مسلمان معرفی کردند. این به‌طور قابل توجهی بالاتر از میانگین ۶,۵ درصد برای انگلستان و ولز است. این موضوع باعث رونق رستوران‌های حلال و فروشگاه‌های مواد غذایی حلال در این شهر شده است.

پیش‌تر و در ۱۱ و ۱۲ ماه فوریه (۲۲ و ۲۳ بهمن ماه) این شهر میزبان جشنواره کوچکتری با محوریت غذای حلال بود.

انتهای پیام
captcha