برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن قطر در یزد تجلیل شد
کد خبر: 4128596
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن قطر در یزد تجلیل شد

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان یزد از محمدحسن حسن‌زاده به‌منظور افتخارآفرینی و کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کشور قطر تجلیل شد.

تجلیل از برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن قطر در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، چهارمین محفل کرسی تلاوت جامعه قرآنیان استان یزد با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی در شامگاه، 25 اسفندماه در حسینیه اباصالح المهدی(عج) یزد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور مهدی تقوایی مشاور عالی استاندار، حجج‌اسلام حسین زارع‌زاده و محمود میرجلیلی مدیرکل و مسئول امور قرآنی اوقاف و امورخیریه، احسان عابدی و حسین دشتی مدیرکل و مسئول امور قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کاظم میرزازاده مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان، محمدحسین صباغ مسئول جامعه قرآنیان و دیگر فعالان قرآنی استان برگزار شد، از راه‌یافتگان مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت اوقاف و امورخیریه تجلیل شد.

در ادامه نیز از محمدحسن حسن‌زاده، برای افتخارآفرینی و کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کشور قطر و همچنین خانواده وی با اهدای لوح تقدیر مهران فاطمی استاندار یزد و همچنین لوح تقدیر احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل و قدردانی شد.

در ادامه این مراسم محمدجواد برخورداری، قاری ممتاز استان و برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امورخیریه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی در این مراسم ضمن تلاوتی از آیات کلام الله مجید بر فعال‌سازی مساجد تأکید کرد و گفت: می‌توان با برگزاری جلسات قرآن کریم در سطح شهر در جهت ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

وی برگزاری جلسات قرآنی را از فعالیت‌هایی دانست که به‌عنوان زینت قرآن محسوب می‌شود و ادامه داد: برگزاری جلسات قرآن کریم باعث می‌شود، افراد مختلفی با تفکر قرآنی تربیت شوند و حتی قرآن در سینه افراد حفظ شده و ترویج پیدا کند لذا ما باید کاری کنیم که فضای ذهنی افراد قرآنی شود و معتقد هستیم که حفظ قرآن از جلسات قرآنی شروع می‌شود.

محمدحسن حسن‌زاده، قاری ممتاز استان نیز با اشاره به سطح مسابقات بین‌المللی قطر گفت: سطح مسابقات بالا بود که حدود ۱۵ نفر از قاریان مصری بودند و حرف برای گفتن داشتند و از اندونزی نیز حضور داشتند.

حسن‌زاده با اشاره به روند برگزاری مسابقات افزود: در شب میلاد امام حسین(ع) از سیدالشهدا درخواست کردم، چندین سال است برای شما می‌خوانم و درخواست دارم به بنده عیدی بدهید. زمانی که در جایگاه قرار گرفتم و قرعه را برداشتم، آیه ۱۱۱ سوره توبه را مشاهده کردم و عنایت امام حسین(ع) را درک کردم.

وی با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید کوتاه بیاییم و باید بجنگیم تا پیروز شویم، گفت: لطف الهی و عنایت امام حسین(ع)‌ شامل حال بنده شد و توانستم در این مسابقات موفق شوم. حدود ۲۲ سال در استان یزد میهمان بودم و افتخارم این است که من را به‌عنوان قاری یزدی می‌شناسند و حتی از کشورهای دیگر نیز از مردم یزد تعریف می‌کنند.

مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد نیز در این نشست با آرزوی موفقیت برای فعالان قرآنی استان در مراحل کشوری گفت: این موفقیت‌ها باید بهانه‌ای باشد برای همه مجموعه‌های استانی تا از این قشر، حمایت کنند و فعالان قرآنی انگیزه‌ای پیدا کرده تا با عشق و علاقه بیشتر در این مسابقات شرکت و موفقیتی برای استان و کشور کسب کنند.

تقوایی با اشاره به اینکه خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان شاهد هستیم بیان کرد: با توجه به اینکه مهران فاطمی، استاندار یزد در مأموریت تهران هستند، موفق به حضور در این نشست نشدند و همواره تأکید بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دارند.

انتهای پیام
captcha