همه‌پرسی 12 فروردین‌ماه نشانه عقلانیت و دینداری ملت است
کد خبر: 4130685
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

همه‌پرسی 12 فروردین‌ماه نشانه عقلانیت و دینداری ملت است

امام جمعه یاسوج با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، نتیجه همه‌پرسی 12 فروردین‌ماه را نشانه عقلانیت و دینداری ملت ما دانست و گفت: اسلام محتوای جمهوریت حاکمیت ماست و مخالفت با اسلام به معنای مخالفت با همه ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

نماز جمعه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز، 12 فروردین‌ماه در آئین نماز جمعه این هفته یاسوج، با تشکر از وزارت کشور در خصوص صدور بیانیه عفاف و حجاب، اظهار کرد: اگر حجاب و عفاف و حیا از جامعه انسانی رخت بربست، همه واجبات دیگر مثل روزه، نماز و غیره نیز از بین می‌رود.

وی به استناد روایات معصومین(ع) بی‌حجابی و برهنگی را بستر فساد‌های دیگر دانست و افزود: خیلی از طلاق‌ها و فروپاشی‌های خانواده‌ها به دلیل رعایت نکردن حیا و عفاف است.توطئه دشمنان برای ترویج ولنگاری بر هیچ کس پوشیده نیست، وقتی جوان رها شد دیگر پایبند خانواده نیست و فرمان، دستور خانواده و جامعه برای او بی اهمیت است.حجاب پایه رشد و تعالی اخلاقی جوامع است، همه باید کمک کنیم و نگذاریم این ویروس بی حیایی در جامعه همه گیر شود.

امام جمعه یاسوج در ادامه با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی نتیجه همه پرسی 12 فروردین‌ماه را نشانه عقلانیت و دینداری ملت ما دانست و بیان کرد: اسلام محتوای جمهوریت حاکمیت ماست و مخالفت با اسلام به معنای مخالفت با همه ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.در نظام جمهوری اسلامی ممکن است در اجرای احکام اسلامی کوتاهی صورت گرفته باشد، اما این موضوع مشکل نظام جمهوری اسلامی نبوده بلکه قصور مسئولان است.

آیت‌الله حسینی با اشاره به دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این دستاورد‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط سخت جنگ تحمیلی، جنگ روانی، شناختی و رسانه‌ای با همه توطئه‌ها صورت گرفت که هر کدام برای از پا در آوردن یک نظام کافی بود، اما نظام اسلامی با قدرت در حرکت است و به کوری چشم دشمنان مردم ما مثل همان روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی است.ملت ما از هیچ کدام از ارزش‌های خود عقب نشینی همانند عزت ملی، شرافت ملی، ولایت فقیه و سایر ارزش‌هایمان عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خویش، با انتقاد از برخی اقدامات تورم زا در طلیعه سال نو، گفت: در همین روز‌ها قیمت شن و ماسه دو برابر می‌شود و قیمت خودرو افزایش می‌یابد که این‌ها خلاف شعار سال است و مسئولان باید توجه داشته باشند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به فرا رسیدن روز سیزده بدر، از شهروندان خواست نباید بگذاریم طبیعت نابود شود. ادامه ریشه کنی گیاهان کوهی باعث می‌شود که تا چند سال دیگر اثری از این گیاهان نباشد.هم مردم و هم مسئولان باید به فکر باشند تا از طبیعت و منابع طبیعی درست استفاده کرده و آن را نابود نکنیم.باید با تاسی از فرهنگ اسلامی در حفظ پاکیزگی طبیعت و آلوده نکردن این مواهب الهی تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha