ابلاغ شیوه‌نامه تردد زائران عمره در حرمین شریفین + فیلمی از افطار در مسجد الحرام
کد خبر: 4132951
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

ابلاغ شیوه‌نامه تردد زائران عمره در حرمین شریفین + فیلمی از افطار در مسجد الحرام

وزارت کشور عربستان سعودی صبح امروز دستورالعمل ایمنی برای تردد زائران مکه و مدینه در 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The National، رسانه‌های دولتی عربستان سعودی گزارش دادند که این ابلاغیه شامل چندین دستورالعمل است که در آغاز ماه رمضان اعلام شده است تا اجرای مراسم را تسهیل کند.

براساس این شیوه‌نامه، تولیت کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی آمادگی خود را به حداکثر رسانده و تلاش‌های امنیتی، بهداشتی، اورژانسی و داوطلبانه را برای ارائه خدماتی که به زائران در انجام مناسک خود در ماه مبارک کمک می‌کند، افزایش داده است.

زائران می‌توانند از اتوبوس‌های عمومی از فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده یا اتوبوس‌های پارکینگ خودرو در مکه برای رسیدن به مسجدالحرام استفاده کنند.

زائران همچنین می‌توانند از تاکسی و قطارهای ایستگاه حرمین از KAIA تا ایستگاه الرصیفه در مکه استفاده کنند.

نمازگزاران حرمین شریفین در صورت سکونت در منطقه مرکزی یا مجاور مسجد الحرام می‌توانند پیاده یا با خودروی شخصی که باید توسط زائران غیر عمره رانندگی شود، تردد کنند.

زائران غیر عمره مجاز به اقامت در پارکینگ واقع در ابتدای مکه مکرمه هستند و می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی برای تشرف به مسجد الحرام استفاده کنند.

واحد ترابری همچنین خدمات حمل و نقل عمومی رایگان را در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده برای انتقال زائران عمره به مکه ارائه می‌کند.

در داخل مسجدالحرام، زائران باید از دستورالعمل‌های تعیین شده توسط نیروهای امنیتی پیروی کنند.

چراغ سبز در ورودی‌های اصلی به این معنی است که زائران می‌توانند از آن در وارد شوند زیرا فضایی برای نماز زائران وجود دارد، اما چراغ قرمز نشان می دهد که ورود به دلیل پر بودن همه مکان‌ها ممنوع است.

این وزارتخانه با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مسجدالحرام ممنوع است، افزود: زائران مجاز به سیگار کشیدن، تکدی‌گری و انجام فعالیت‌های تجاری مانند خرید و فروش نیستند.

انتهای پیام
captcha