ثبت بیشترین تعداد نمازگزاران و زائران حاضر در مسجدالحرام از ابتدای ماه رمضان
کد خبر: 4134474
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

ثبت بیشترین تعداد نمازگزاران و زائران حاضر در مسجدالحرام از ابتدای ماه رمضان

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از حضور یک میلیون و پانصد هزار زائر و نمازگزار در روز شنبه در مسجدالحرام خبر داد که بیشترین تعداد حضور روزانه زائران و نمازگزاران در این مسجد مقدس از ابتدای ماه مبارک رمضان بوده است.

ثبت بیشترین تعداد نمازگزاران و زائران حاضر در مسجدالحرام از ابتدای ماه رمضان

به گزارش ایکنا به نقل از عاجل، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از حضور یک میلیون و پانصد هزار زائر و نمازگزار در روز شنبه، 26 فروردین در مسجدالحرام خبر داد که بیشترین تعداد حضور روزانه زائران و نمازگزاران در این مسجد مقدس از ابتدای ماه مبارک رمضان بوده است.

 این تولیت همچنین با انتشار یک اینفوگرافیک اعلام کرد، از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از 495000 زائر از خدمات داوطلبانه و بیش از 200000 نفر از خدمات راهنمایی میدانی در مسجد الحرام استفاده کرده‌اند. این تولیت همچنین روز گذشته از حضور بیش از ۲۱ میلیون نمازگزار زن و مرد در سه هفته نخست ماه مبارک رمضان در مسجدالنبی خبر داده بود.

به نوشته روزنامه عکاظ، تعداد نمازگزاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته، این در حالی است که تعداد کل نمازگزاران از ابتدای ماه محرم امسال تا روز پنجشنبه هفته گذشته به بیش از ۱۶۹ میلیون نمازگزار مرد و زن رسیده است.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی بیان کرد: تعداد افرادی که از خدمات کتابخانه مسجدالحرام به منظور پژوهش و یا مطالعه در ماه مبارک رمضان و از خلال طرح‌های ویژه این تولیت استفاده کرده‌اند، به 1068 نفر رسیده است. مهمترین طرح این تولیت، «گنج‌های رمضان» نام دارد که شامل فراهم کردن دسترسی افراد به اسناد و کتاب‌های دیجیتالی واقع در کتابخانه مسجدالحرام است. 

انتهای پیام
captcha