فراغ پسر شهیدم از ۲۵ سالی که در کنارم بود لذت بخش‌تر است
کد خبر: 4134912
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

فراغ پسر شهیدم از ۲۵ سالی که در کنارم بود لذت بخش‌تر است

مادر شهید مجید قربانخانی بیان کرد: شهادت مجید خیلی برایم سخت بود اما به نظر من لذتی بالاتر از این که فرزندت را در لباس شهادت ببینی وجود ندارد، خیلی دلتنگ او هستم و این دلتنگی تمامی ندارد، اما فراغ مجید از ۲۵ سالی که در کنارم بود لذت بخش‌تر است.

شهید مجید قربانخانیبه گزارش ایکنا از همدان، مادر شهید مجید قربانخانی، شهید مدافع حرم امشب ۲۸ فروردین‌ماه، در آیین تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی در حسینیه امام(ره) همدان اظهار کرد: قبل از شهادت پسرم مجید خیلی در راه اسلام و... نبود از این رو برای عاقبت بخیری او که تنها پسرم بود ۴ سال نذر کرده و غسل عاقبت بخیری برایش انجام می دادم.

وی افزود: آن زمان مجید اهل رفتن به سفره خانه بود که فضای مناسبی نداشت، خیلی به او وابسته بودم، همیشه شب و روز برایش دعا می کردم که عاقبت بخیر شود، مجید داشت داماد می‌شد خیلی سعی کردیم بماند و دامادی‌اش را بینیم اما ناگهان تصمیم گرفت به سوریه برود.

مادر شهید قربانخانی ادامه داد: شهادت مجید خیلی برایم سخت بود اما به نظر من لذتی بالاتر از این که فرزندت را در لباس شهادت ببینی وجود ندارد، خیلی دلتنگ او هستم و این دلتنگی تمامی ندارد، اما فراغ مجید از ۲۵ سالی که در کنارم بود لذت بخش‌تر است.

وی با اشاره به خاطره رفتن پسرش به دفاع از حرم حصرت زینب(س) گفت: مجید بدون خدافظی سال ۹۴ به سوریه رفت و یک هفته بعد یعنی در ۲۱ دی‌ماه در خان طومان به شهادت رسید، خودش قبل از شهادت خواب می‌بیند که حضرت رقیه در جمعی که مجید حضور داشته ۱۳ نفر را انتخاب کرده و از بقیه جدا می‌کند و این اتفاق دقیقا در شب شهادت مجید رخ می‌دهد و دقیقا ۱۳ نفر از گروه آنها به شهادت می‌رسند.

مادر شهید قربانخانی اضافه کرد: قبل از رفتن به سوریه نیز مجید خواب حضرت زهرا(س) را می‌بیند که به او می‌گوید یک هفته بعد پیش خودم می‌آیی. مجید در عملیات سوریه وقتی تیر می‌خورد فقط ۴ تیر به پهلویش می‌خورد.

وی با بیان اینکه ۶ اردیبهشت سالگرد رجعت مجید است، گفت: پیکرش که پس از سه سال برگشت دستم را لای پنبه‌ها بردم، گفتم شاید استخوان یا لباسی داشته باشد اما مجید مثل ذغال سوخته بود، اما خداراشکر می‌کنم که توانستیم از تک پسرمان بگذریم.

این مادر شهید بیان کرد: وقتی مجید شهید شد تا یک هفته به من خبر شهادتش را ندادند گفتند تیر خورده و درنهایت پس از یک هفته خبر شهادتش را دادند، پیکر او برنگشته بود، تا ۴ ماه جلو در می‌نشستم و منتظر خبری از او بودم. مجید دوست نداشت هدیه‌ای که برای من می‌گرفت را به کسی بدهم، یک روز تصمیم گرفتم از این روحیه مجید الگو بگیرم و پیکرش را هم به حضرت زهرا(س) بخشیدم، بعد از آن به سفر کربلا که رفتم مجید را به امام حسین(ع) سپردم که همان سال در میلاد علی اکبر پیکرش برگشت.

پدر شهید مجید قربانخانی نیز در این مراسم با اشاره با آنچه موجب شد پسرش به این مقام دست پیدا کند، گفت: احترام به پدر و مادر و دست گیری از نیازمندان باعث شد او به این مقام برسد، من یک مجید داشتم اگر ده پسر هم داشتم همه را فدای حضرت زینب(س) می‌کردم.

انتهای پیام
captcha