288 حلقه صالحین قرآنی در محلات یزد شکل گرفت
کد خبر: 4135808
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

288 حلقه صالحین قرآنی در محلات یزد شکل گرفت

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به خدمات فرهنگی بسیج، از فعال‌سازی و راه‌اندازی 288 حلقه صالحین قرآنی در محلات و برگزاری بیش از 70 محفل انس با قرآن خبر داد.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی سپاه الغدیر یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، یکم اردیبهشت‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه وجودی سپاه بر اساس تدابیر الهی گونه امام خمینی(ره) تشکیل شده و بر اساس اصل 150 قانون اساسی حفظ و حراست و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی افزود:‌ سپاه نهادی برآمده از مردم در کنار مردم و برای مردمی است که بیش از چهار دهه ثابت کردند پای ارزش‌ها و اصول انقلاب با تمام وجود ایستاده‌اند و بر عهد خود وفادار هستند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اهمیت عملکرد سپاه و بسیج در سال گذشته گفت: گرد و غبار، سیل اردیبهشت، حادثه ناگوار قطار، سیل مجدد مردادماه، اغتشاشات و نا آرامی‌ها، از جمله مسائل سال گذشته بود که سپاه و بسیج با تشکیل 12 قرارگاه و اجرای بیش از 44 عنوان برنامه اثرگذار و شاخص برای ساماندهی اوضاع نقش آفرینی کرده است.

زارع‌کمالی راه‌اندازی و فعالسازی 127 واحد قرآنی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج،‌ راه‌اندازی و فعالسازی 26 گروه جهادی قرآنی، راه‌اندازی 37 مهد قرآن بسیج، تأسیس پنج دارالقرآن بسیج در سطوح نواحی، فعالسازی و راه‌اندازی 288 حلقه صالحین قرآنی در محلات و برگزاری بیش از 70 محفل انس با قرآن از جمله خدمات فرهنگی بسیج در استان یزد است.

وی تربیت بیش از سه هزار مربی و حافظ قرآنی در سطح محلات و برگزاری 29 دوره سراسری مسابقات قرآنی با مشارکت بیش از 3700 نفر از بسیجیان استان را از دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شده در سال گذشته بیان کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را از دیگر خدمات سپاه و بسیج در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ تشکیل 412 تیم تخصصی درمان با حضور بیش از ۱۱۰۰ نفر از پزشکان توسط بسیج جامعه پزشکی و معاینه و ارائه خدمات رایگان به بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم در روستاها و مناطق محروم از جمله خدمات قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان یزد است.

زارع‌کمالی ادامه داد:‌ تهیه و توزیع بیش از سه هزار بسته بهداشتی و سلامت و اجرای بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۳۴ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در سطح استان یزد از دیگر خدمات محرومیت زدایی سپاه الغدیر است.

وی برگزاری ۴۴ نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال آفرینی برای ۳۸۰۰ نفر را از دیگر خدمات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: ۵۸۸ نفر نیز تحت پوشش دوره‌های توانمندسازی و آموزش قرار گرفتند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: ساخت ۶۵ منزل محرومان، مرمت و بازسازی بیش از ۳۰۰ منزل محرومان، جهاد آبرسانی برای ۵۸ روستای استان در پنج شهرستان با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد، آسفالت بیش از ۶۰ کیلومتر جاده‌های بین روستایی و مزارع از جمله خدمات عمرانی و زیرساختی سپاه در مناطق کمتربرخوردار است.

زارع‌کمالی با بیان این‌که لایروبی ۱۴ کیلومتر ریزش برداری و رسوب شکنی هفت کیلومتر و پیش کارکنی دو کیلومترقنات روستاها از دیگر خدمات انجام شده و در دستور کار است، گفت‌: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و ۸۰۰ سری جهزیه توسط بسیج و سپاه الغدیر انجام و بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی برگزاری ۹۰۰ کارگاه آگاه‌سازی پیرامون جمعیت و فرزندآوری، برگزاری ۴۰۰ جشن ازدواج آسان، ایجاد و راه‌اندازی ۹۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم یاری، آموزش حضوری و مجازی سواد رسانه، راه‌اندازی ۱۰ پایگاه علمی جدید و افتتاح ۳۸ کارگاه تولیدی مشاغل خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

انتهای پیام
captcha