ارائه مشاوره‌های تخصصی و مذهبی در مرکز مشاوره سماح
کد خبر: 4136169
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷

ارائه مشاوره‌های تخصصی و مذهبی در مرکز مشاوره سماح

‌مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان از ارائه مشاوره‌های تخصصی در این مرکز خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این مراکز مشاوره و معرفی کارکردهای دین به جامعه است، به عبارتی در این مرکز مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و مذهبی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید عظیمی مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدانحجت‌الاسلام مجید عظیمی، مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان‌ اظهار کرد: این مجموعه‌ حوزوی، مرکز تخصصی بوده که به ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف با رویکرد دینی می‌پردازد و مسئولان اجرایی آن همگی دارای تحصیلات حوزوی و همچنین کارشناس ارشد روانشناسی هستند‌.

وی با اشاره به اینکه اساتید این مرکز به‌صورت حرفه‌ای مشاوره‌های دینی، اسلامی، تخصصی ارائه می‌کنند، افزود: این مرکز از سال ۹۸ راه‌اندازی شده و پس از برطرف کردن مسائل مربوط به مکان اکنون در شرایط بهتری قرار گرفته است و در شش گرایش خانواده، ازدواج، کودک، روانشناسی، استعدادیابی و تحصیلی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

عظیمی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌ها در این مرکز آسیب‌شناسی روابط زوجین است و کارگاه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرکز مشاوره سماح در بیت شهید مدنی، کوچه آخوند فضایی آرام و سنتی برای فعالیت خود در نظر گرفته است. این مرکز با نمادهای دینی و مسائل روان‌شناختی آراسته شده و افرادی که به مرکز مراجعه می‌کنند در فضایی آرام نکات مشاوره‌ای را دریافت می‌کنند. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است به علت هزینه‌های مشاوره افراد تمایل به استفاده از آن را نداشته باشند، اما در این مرکز مشاوره‌ها با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود و برای افرادی که مشکل مالی در پرداخت هزینه‌ها دارند فقط 10 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود تا برای ادامه مشاوره‌ها متعهد شوند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه ازدواج و انتخاب همسر باید مشاوره‌ها به خوبی پیگیری شوند، افزود: رسانه‌ها بازوی متخصصان در ایجاد فرهنگ مشاوره‌های پیش از ازدواج در جامعه هستند و لازم است در این زمینه تمام توان خود را به‌کار بگیرند. یکی از اهداف اصلی مراکز مشاوره، معرفی کارکردهای دین به جامعه است، به عبارتی در این مرکز مشاوره‌های مذهبی هم ارائه می‌شود.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان ادامه داد: در برخی مشاوره‌های مذهبی افراد به خویشتن‌داری دعوت می‌شوند، اما در مرکز مشاوره سماح شیوه مشاوره‌های مذهبی به‌گونه‌ای است که به ارائه تکنیک می‌پردازد نه نصیحت، به عبارتی تخصصی عمل می‌کند. مشاوران در گذشته، افرادی که دارای مشکل خانوادگی بودند را به صبر دعوت می‌کردند که پس از مدتی همین افراد به علت نگفتن مشکلات و بیان نکردن آن، دچار مشکلات عصبی و جسمی می‌شدند، اما اکنون مشاوران به این افراد تکنیک‌های مدیریت هیجان را ارائه می‌کنند تا حتی‌الامکان در خانواده ناراحتی‌ها به کودکان منتقل نشود و دچار آسیب‌های کمتری شوند.

عظیمی در پایان گفت: مرکز مشاوره سماح یک مرکز مشاوره کشوری با مرکزیت استان قم است که بیش از 20 شعبه در کشور دارد و همدان نیز یکی از همین شعب است و افراد برای مراجعه به مشاوران این مرکز می‌توانند با شماره 09939003343 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha