حزب الله: جهان دیگر تحت هژمونی آمریکا نیست
کد خبر: 4136252
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

حزب الله: جهان دیگر تحت هژمونی آمریکا نیست

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه تفاهمات جاری در منطقه فرصت مهمی برای مقابله با دخالت بیگانگان است، گفت که دوران هژمونی آمریکا به سر آمده و قواعد جدیدی در حال تثبیت است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه، سوم اردیبهشت طی نطقی در شهرک انصار در جنوب لبنان تأکید کرد که حکومت‌ها باید از تحولات منطقه و تفاهمات در سطوح امنیتی، سیاسی و اقتصادی نهایت استفاده را برای مقابله با مداخله بیگانگان ببرند.

وی با بیان اینکه دغدغه اول و آخر بیگانگان در منطقه منافع شخصی آنها مبنی بر حفظ تنش و درگیری بین کشورهای اسلامی است، گفت: آنها می‌خواهند این درگیری‌ها راهی برای چپاول ثروت‌ها و نقض حاکمیت کشورها باشد حتی اگر این امر به نابودی کشور و شهید و زخمی شدن هزاران نفر منجر شود.

شیخ البغدادی همچنین به قدرت کشورش برای اعمال شروط و تثبیت حاکمیت ملی و برون رفت از تحت سرسپردگی به آمریکا گفت: امروز آمریکا بسیاری از برگ‌های برنده‌ و قدرت خود را از دست داده از جمله اینکه رژیم موقت اسرائیل نیز ضعیف شده و طی ماه‌های اخیر شکاف داخلی آن آشکارتر شده است.

وی افزود: شکست غربی‌ها در جنگ روسیه و اوکراین و گرم شدن روابط بین کشورهای منطقه نشان می‌دهد که جهان دیگر تحت سلطه هژمونی آمریکا نیست، بلکه در مسیر تعدد قطب‌ها و برقراری قواعد جدید تعاملی است که آمریکای بحران زده در آن پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha