تونل دیل گچساران راه‌اندازی شود
کد خبر: 4136983
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
امام‌ جمعه موقت گچساران:

تونل دیل گچساران راه‌اندازی شود

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی گفت: یکی از موضوعات مهم مسئله تونل دیل است که اگر راه‌اندازی شود خدمت بزرگی به مردم کهگیلویه و بویر احمد و کشورمان خواهد بود و بسیاری از مشکلات حمل‌ و نقل در این استان نیز مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌ جمعه موقت گچساران امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گچساران، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: بدانید که تقوا راه نجات و سعادت انسان است که قرآن و اهل‌بیت(ع) به‌طور مکرر همه ما را به آن سفارش کرده‌اند، در حقیقت تقوا به زبان نیست و به عمل است.

وی افزود: شنبه هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون خبیث در سال 1344 هجری قمری است، یک قرن پیش در چنین روزی این وهابیت خبیث که در حال حاضر هم حاکم بر حرمین شرفین هستند، دست به جنایت بزرگی در تاریخ بشریت زدند.امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، اهل سنت خودشان به زیارت حرم اهل‌بیت(ع) در بلاد اسلامی می‌روند و بسیار هم احترام می‌گذارند؛ اما این فرقه ضاله وهابیت این جنایت را در حق مسلمانان روا داشتند که این واقعه دردناک را به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنیم.

امام‌جمعه موقت گچساران اضافه کرد: دوشنبه، 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر است و این روز را به همه کارگران کشورمان تبریک عرض می‌کنیم. نکته‌ای که باید در دفاع از مردم گفت همین مسئله اشتغال است آن‌هم برای جوانانی که جویای کار هستند، متأسفانه در شهر ما آمار بیکاری بالا است و مسئولان دلسوز باید برای رفع بیکاری جوانان تلاش مضاعف کنند.بنابراین مسئولان بدانند که در پاره‌ای امورات هم نسبت به‌حق این کارگران عزیز اجحاف می‌شود و می‌بینیم که در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران عدالت رعایت نمی‌شود و حق کارگر به‌طور کامل نیز داده نمی‌شود و انتظار داریم که مسئولین زمینه اشتغال را برای جوانان شهرمان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام صفایی بیان کرد: روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مطهری به دست گروهک منافق فرقان در سال 1358 است. فکر و اندیشه شهید مطهری بین مردم کشورمان وجود دارد و نسل جوان بایستی بیشتر با اندیشه‌های این شهید والامقام آشنا شوند اگر تفکر شهید مطهری در این مملکت رواج پیدا کند به‌تبع بسیاری از این مشکلات هم مرتفع می‌شود.روز شهادت شهید مطهری به‌نام روز معلم نام‌گذاری شده است، بنابراین مثل مطهری باید عمل کرد و از طرفی هم باید از حقوق معلمین دفاع کرد اگرچه در دولت طرح رتبه‌بندی معلمان انجام گرفت اما برخی معلمان اعتراضاتی داشتند که به‌ هر حال باید از حقوق معلم دفاع کرد.معلم باید معلم باشد و در مقابل معلم نیز متعلم یعنی فراگیر قرار دارد اگر معلم به شغل دیگری بپردازد طبیعتاً به تربیت و آموزش نمی‌رسد و باید حق معلم را طوری ادا کرد که نیازمند شغل دومی نباشد و این وظیفه متوجه مسئولان است.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه روز جهانی آزادی مطبوعات نام‌ گرفته است. مطبوعات و رسانه‌ها مسئولیت مهمی را بر عهده‌دارند و فضای مجازی به‌عنوان یک رسانه تأثیراتش را گذاشته است و هوشمندانه در این فضا باید پا گذاشت و هر حرفی را بدون تحقیق ننویسیم و منتشر نکنیم.امروز در سطح کشور تشییع دو شهید والامقام را داریم شهید (جانی بت اوشانا) آشوری که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند که بعد از 40 سال پیکر این شهید والامقام تازه تفحص شده است و شهید دیگر هم آیت‌الله سلیمانی است کسی که عمری تلاش و مجاهدت در راه حق و حقیقت انجام دادند؛ بنابراین مکتب شهادت جایگاه بس ارزشمندی دارد.

امام‌ جمعه موقت گچساران اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر دشمن هجمه‌های بسیاری را علیه روحانیت برنامه‌ریزی کرد تا روحانیت را از مردم جدا کند، اما کور خواند. این روزها دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور به استان آغاز شده است که در آینده‌ای نزدیک  حجت‌الاسلام رئیسی به استان ما سفر خواهند کرد و انتظار این است که مسئولان استان پیگیر مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور باشند و کدام طرح‌ها به مرحله اجرایی رسیده است.

حجت‌الاسلام صفایی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم مسئله تونل دیل است که اگر راه‌اندازی شود خدمت بزرگی به مردم استان و کشورمان خواهد بود؛ اما چرا مسئولان این طرح بزرگ را رها کردند و رفتند آن‌هم بعد از هزینه کردن این‌ همه پول؟! اگر مشکل تونل دیل حل شود بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل در این استان هم مرتفع می‌شود.نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و دیگر مسئولان استانی پیگیر حل این موضوع باشند. اصلاً مثل این است که هیچ اتفاقی نیفتاده است و چند سال است این تونل نیمه‌کاره رهاشده است! البته طرح‌های دیگر در نقاط مختلف استان هم باید با جدیت پیگیری شوند و حتماً باید مطالبه کنند.

انتهای پیام
captcha