رتبه‌بندی معلمان مورد اعتراض اکثر فرهنگیان است
کد خبر: 4139256
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

رتبه‌بندی معلمان مورد اعتراض اکثر فرهنگیان است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان به شدت مورد اعتراض بیشتر فرهنگیان بوده و هست.

سیده‌مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیده‌مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های پیش‌روی معلمان کم نیستند، گفت: معلمان ما برای برون‌رفت از چالش‌های پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش و مدارس و کلاس‌های درس باید بسیاری از خطرات و کاستی‌ها را تحمل کرده و با دار و ندار نظام آموزشی ناکارامد موجود سر کنند و خدا می‌داند با چنین وضعیت پیش آمده برای تشکیلات تعلیم و تربیت به خصوص بعد از بحران کرونا چه بر سر ما و فرزندان ما در آینده خواهد آمد.

وی تصریح کرد: معلمی که باید به عوامل درونی و محیطی توجه کافی داشته باشد و تمام چالش‌های پیش‌رو را مدیریت کند کمتر به خود و سلامت و رفاه خانواده خود می‌اندیشد و این دور از انصاف است. امروزه آموزش و پرورش درگیر مسائل ناخواسته و فراوانی ست که عدم تأمین نیازهای اساسی دانش‌آموزان و مشکلات معیشتی معلمان و عدم پیش‌بینی تحقق اهداف سند تحول بنیادین و نداشتن نقشه راه و اطلس پیشرفت و توسعه نظام آموزشی از جمله این مشکلات است.

حسینی با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: کمبود فضای مجازی و تعداد بالای دانش‌آموزان در کلاس درس در کلان‌شهرها روند تربیتی را با مشکل مواجه کرده است، کمبود امکانات کلاس، کمبود امکانات ورزشی، هوشمند نبودن کلاس‌ها، بی‌روح و شاداب نبودن مدرسه، حجم زیاد مطالب درسی و وقت کم، مشکلات موجود در ارزشیابی کیفی - توصیفی، نداشتن آزمایشگاه و کتابخانه، کمبود معلم، مشکلات معلمان بازنشسته، مطالبات مالی معلمان در سا‌ل‌های گذشته، معلمان مناطق محروم، معلمان بی‌سرپناه و ...رتبه‌بندی معلمان که به شدت مورد اعتراض بیشتر فرهنگیان بوده و هست و اعتبارات ناچیز عمرانی در این نهاد از جمله امور قابل اشاره در هفته معلم است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد حاکمیتی باید به خوبی و به درستی دیده شود و نسبت به رفع نقایص موجود در این وزارتخانه باید حساسیت زیادی داشت،  افزود: مقام معظم رهبری بارها در بیانات ارزشمندشان در مورد معلمان نکات دقیق و ریزی را داشته‌اند که اگر به آن رهنمودها عمل می‌شد، امروز شاهد وجود این همه بی‌مهری و بی‌عدالتی در جامعه خدوم و زحمتکش معلمانمان نبودیم. معظم‌له فرموده‌اند سعادت و شقاوت جامعه به دست معلمان ماست یا فرموده‌اند نیازهای جامعه معلمی باید احصا و در رفع آن‌ها کوشید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از مدیران آموزش و پرورش خواست تا با نگاه جامع به وضعیت معلمان شهر شیراز نسبت به آگاه‌سازی فرهنگیان با خدمات مدیریت شهری از جمله شهرداری و شورا که می‌تواند و باید به این قشر شریف ارائه خدمات دهد آشنا کنند و فرهنگیان را به مطالبات به حق و معوقشان برساند و مانع از اجحاف در حق عزیزان منتقد و همسو با نظام و انقلاب شود.

حسینی با تأکید بر اینکه ادارات کل آموزش و پرورش و نواحی هم باید در هنگام مواجه با چالش‌ها و مشکلات معلمان هر چه سریع‌تر چالش‌ها را شناسایی و عوامل مزاحمی اگر در این مسیر وجود دارد تا حد ممکن آن‌ها را حل و فصل و برطرف کنند، افزود: بسیاری از مدارس ما سیستم هوشمند تدریس یا کتابخانه دانش‌آموزی ندارد و ما با کمترین امکانات توقع انجام کارهای بزرگ را از فرزندانمان  داریم و در این میان شهرداری مثل بسیاری از کشورهای دنیا باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وی از رئیس جمهور و هیئت دولت و دلسوزان نظام اسلامی خواست نسبت به ترمیم بخش‌های مهم آموزش و پرورش کشور اقدامات عاجل انجام دهند و سپس ادامه داد: از مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم می‌خواهیم نسبت به برقراری ارتباط سازنده و تعامل بیشتر و مثبت با شهرداری و شورای شهر اقدام و در کارگروه‌ها، کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف شورا و شهرداری نسبت به پیگیری مطالبات این نهاد حرکت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در مدارس محلات پایین شهر شیراز شاهد مدارس فرسوده و کلنگی با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم و باید در یک طرح ضربتی به تجهیز و تعمیر و بازسازی مدارس محروم و کم برخوردار شهرمان ومشکلات و از این دست مسائل آموزش و پرورش شهر شیراز خاتمه دهیم.

انتهای پیام
captcha