دوره تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4140168
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

دوره تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن در کرمان برگزار می‌شود

مدیر مجتمع قرآنی شهید سلیمانی از برگزاری دوره تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن ویژه بانوان در کرمان خبر داد و گفت: این دوره به‌صورت شبانه‌روزی و خوابگاهی ویژه سنین ۱۴ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود.

حفظ قرآن

مجتبی شادمانی، مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از راه‌اندازی مرکز قرآنی دختران حاج قاسم، ویژه بانوان در کرمان خبر داد و گفت: این دو مرکز وابسته به مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) هستند که به‌منظور تربیت حافظان قرآن در کرمان راه‌اندازی شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع قرآنی شهید سلیمانی در منطقه کوهپایه، اظهار کرد: در این مجتمع کار حفظ تخصصی قرآن ویژه پسران پیگیری می‌شد. به همین دلیل مرکز قرآنی دختران حاج قاسم در شهر کرمان راه‌اندازی شد تا بانوان نیز بتوانند از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شوند.

شادمانی نزدیک بودن به گلزار شهدای کرمان، علاقه و استعداد جوانان و نوجوانان کرمانی به حفظ قرآن، عملکرد خوب مجتمع در منطقه کوهپایه و درخواست‌های مردمی را از دلایل راه‌اندازی مرکز حفظ ویژه بانوان در کرمان برشمرد و گفت: مهمترین هدف برگزاری این دوره، ترویج فرهنگ قرآنی در سطح استان و کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و در نهایت تلاش در راستای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ است.

وی با بیان اینکه این دوره به‌صورت شبانه‌روزی و خوابگاهی ویژه سنین ۱۴ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های تفسیر، کلاس اخلاق، تجوید، اردو‌های سیاحتی و زیارتی، مسابقات و... در جریان برگزاری دوره یک ساله اجرا می‌شود.

مدیر مرکز قرآنی دختران حاج قاسم ادامه داد: این دوره در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول(دوره کوتاه مدت) به مدت ۵۰ روز و برای شناخت توان افراد در تابستان (از نیمه تیر ماه تا پایان مرداد ماه) برگزار می‌شود. در این مدت داوطلبان باید حدود ۳ جزء قرآن را حفظ کنند. داوطلبانی که توانمند شناخته شوند با در نظر گرفتن سایر شرایط(داشتن نظم و انضباط، اخلاق و...) به دوره اصلی راه پیدا می‌کنند و تا تیرماه سال آینده موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند.

گفتنی است، ثبت‌نام دوره حفظ یکساله قرآن ویژه بانوان تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۲۴۰۲۷۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha