هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره افزایش هتک حرمت مسجدالاقصی
کد خبر: 4141197
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره افزایش هتک حرمت مسجدالاقصی

در سالگرد روز نکبت فلسطین، خطیب مسجدالاقصی نسبت به افزایش موارد هتک حرمت و تعدی به این مکان از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، در سالروز نکبت فلسطین، شیخ عکرمه صبری، رئیس کمیسیون عالی اسلامی شهر قدس و خطیب مسجدالاقصی، نسبت به خطرات بزرگی که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند و از هر سو به آن آسیب می‌رساند، هشدار داد.

شیخ عکرمه صبری با بیان اینکه روند تجاوزات اسرائیل به مسجدالاقصی در حال افزایش است، به خصوص پس از آنکه دولت راست افراطی کنونی به ریاست بنیامین نتانیاهو زمام قدرت را در این رژیم به دست گرفته است، افزود: قبلاً گفته‌ایم که مسجدالاقصی در خطر است، اما در در واقع اکنون به دلیل ظهور راست افراطی اسرائیل و به قدرت رسیدن آن، این مکان در معرض خطری قریب‌الوقوع است.

وی افزود: این تحول بدان معناست که افکار عمومی در رژیم صهیونیستی به سمت افراط‌گرایی و تعصب گرایش پیدا کرده است و دولت اسرائیل می‌خواهد خواسته‌های یهودیان افراطی را برآورده کند، بنابراین تجاوزات به مسجد الاقصی افزایش یافته و تندروها دست به اقدامات جدیدی در رابطه با مسجدالاقصی زده‌اند که از آن جمله می‌توان به برگزاری مراسم تلمودی، سجده حماسی و برگزاری مراسم پرچم اشاره کرد.

خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد: اشغالگران به شدت تلاش می‌کنند واقعیت در مسجدالاقصی را تغییر دهند تا راست افراطی را راضی کنند و یهودیان خارج از سرزمین‌های اشغالی را تشویق کنند که به فلسطین بیایند.

انتهای پیام
captcha